MikegoesAsia.reismee.nl

Tokyo part 1

Door de hevige regenval in Belgie was ik maar al te blij om ons landje om te ruilen voor een verre bestemming . En ja het is een verre bestemming .Een lange vlucht van 11h is nog doenbaar als je kunt slapen , wat ik dus niet kan . Vermoeid stap ik de expresstrein op richting Tokyo ( nog steeds een dik uur zitten ) om daar over te stappen op metro . Beetje zoeken maar het lukte me wel goed .

Zeer snel , dankzij routebeschrijving , het hostel gevonden . Zeer openlijke ontvangst , gezellig hostel dus . Ideaal om medereizigers te ontmoeten . Snel ging ik de omgeving verkennen . Een bekende tempel om de hoek en dan drankje en snakc bij 7/11 .

Op men dorm ligt er ook ne een brusselaar . Daarvan krijg ik wa handige tips over Tokyo en andere plaatsen van Japan . Later komen er nog 2 australiers bij op de dorm . Dus eerste dag is wa kennismaken met mensen en de buurt .

Na extra cash op te halen , verleng ik men verblijf in tokyo tot zondag . Ik maak afspraken met brusselaar om donderdagochtend de visveiling mee te maken . Wat later ontmoet ik Angelo in de lobby , hij vertrekt riching Imperial Palace . Hup ik ga dan maar mee .

Samen proberen we het metrosysteem ( met 2 maatschappijen) onder de knie te krijgen , vooral betalingsysteem zit raar ineen . Angelo (amerikaan) komt overgewaaid van China en vindt daardoor de prijzen hier wa aan de hoge kant . Tja da zou ik ook denken maar eigenlijk zijn de prijzen klein beetje lager dan die in Belgie .

We wandelen door parken , langs overblijfselen van een kasteel . Tja Amerikanen hebben hier wa platgelegd tijdens WO 2 , nog maar te zwijgen over Hiroshima later op men trip . Als avondmaal eet ik een 'large beef-bowl'. Ik dacht de avond te eindigen met een biertje 'asahi' maar dan laat op avond trekken we met een groep ffkes naar lunapark in de naastliggende buurt . Rare games en heel grote cocoon om in te spelen .

Door de lage bewolking en regenbuien was het vandaag op stap naar Edo-tokyo musem , klein maar mooi opgebouwd decor . gelukkig was ik er rond middaguur want een uur later kwamen er grote groepen schoolkinderen binnen . Vandaaruit metro (via metropas) naar shinjuku om te proberen vanuit hoge building een zicht op stad en mount Fuji te krijgen maar door lage bewolking was er qua zicht niks te zien . Wat rondstruinen en terug naar hostel .

Later deze dag zal ik mss terug naar centrum gaan met Brusselaar om daar te eten en mss mooi sfeerbeelden te schieten .

Alle nog veel plezier daar

Het kan hier dus ook koud en regenachtig zijn , waarom nie eerst zonnige bestemming gekozen ? :-)

Reacties

Reacties

Hanne

Heey!

Geniet ginder! & Hou u goed!

Michel

De laatste avond Tokyo zit er bijna op
Op weg naar volgende bestemming .
komende dagen zet ik Tokyo part 2 online
bye

bedankt voor al de groeten vanuit belgie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!