MikegoesAsia.reismee.nl

Maleisie 2012

hello daar in 't koude Belgie :-)

Hier in cambodja is het verschrikkelijk warm , zelfs voor een doorwinterde mens als ik .
Waarheen voerde men reiskriebels me deze keer ?
Kuala Lumpur had ik nu al enkele keren gedaan en daardoor de grote bezienswaardigheden al gepasseerd ,nochtans blijven de Petronas towers indrukwekkend genoeg om nog eens te zien . Maar lang in KL blijvenis niet echt goed idee , pintjes zijn er te duur :-)

Nog nadenkend over een tussenstop tss KL en Penang , besloten we toch maar rechtstreeks Penang te doen .Penang , vooral Georgetown is een Unesco-stadje , dus dacht ik al terug aan plaatsen als Luang Prabang ,Pingyao enz waar je door oude steegjes wandel en je zelf terug jaaaaren in de tijd waant . Maar dit vielwel wa tegen . Het centrum heeft zijn charmes en mooie gebouwen vooral in Indische wijk waar we bijna dagelijksonze lekkere Kip Tandoori aten . Zeer goedkoop en lekker stuk kip mmmm , ik krijg al terug goesting .
Qua verblijfplaatsen hadden we wa pech , eerste was zeer mooi gebouw maar daar speelde ze bijna disco tot 2-3h .Erna moesten we verhuizen maar daar had je dan weer constant straatlawaai . Wat is er behalve het oude centrum nog te zienop dit eilandje : wa kleine stranden , we kozen voor Batu Feringgi en dan grote chinese tempel kek Lok tempel .
Normaal dachten vanhieruit naar Perlis ( vrienden bezoeken ) of Langkawi te doen maar door chinees nieuwjaar washet niet mogelijk . Men vrienden zaten bij familie en de ferries naar Langkawi voor volgende 3 dagen voilboekt .
Nog drie dagen in Penang hangen of lange rit naar andere kant van Malaysia zagen we niet zitten .

Tijd om dan maar het diepzuiden van Thailand te bezoeken . Meer hier over in volgende verhaal

Michel