MikegoesAsia.reismee.nl

Wat heb ik nog gedaan ?

Nu heb ik men laatste 2 weken aangevat die vooral in Cambodja zal afspelen . Me klaarmaken voor men reis terug naar het ' nu warme' belgie . Zo wat gebeurde er de laatste maand dan ?

Terug in Bangkok van Myanmar doen we ( ik en Filip) onze vlucht uit de grootstad richting het strandstadje Hua Hin . Altijd een blijde verwelkoming in dit leuke stadje door vrienden . ZO kunnen we ook op krachten komen van de uitputtingslag in Myanmar . Na enkele dagen splitsen we op : ik reis door naar Cambodja want er staan 2 feestjes op men lijst . Eigenlijk 3 als ik Goldie wil zien optreden in Pontoon ( club van vriend) . het is toch altijd een gedoe aan de grens in cambodja . Uiteindelijk neem ik samen met een filipijnse dame die in diamantenverkoop zit , de taxi naar Phnom penh . Volgende keer toch maar via Siem Reap voor 1 overnachting .

Eerste feestje is verjaardagsfeestje voor Sofie , dit loopt beetje uit de hand door teveel Red label flessen die geledigd worden dmv kaartspel . Maar we komen er wel door . Dan enkele dagen relax om dan nog naar een 'house-warming' party op zijn Khmers . Daar ben ik dan weer de enigste witte mens . Dus constant aangesproken door de kinderen , gevraagd door de jongeren om mee te dansen . Allee veel fun dus .

Dan nog enkele dagen naar Siem Reap als kado voor Sofie . We worden rondgeleid door een oude vriend die tuktuk heeft . Behalve tempels zien we typisch Khmer kermis en eetgelegenheden . Doordat we daar blijven plakken mis ik het optreden van Goldie in Pontoon Club . Tja

Dan maak ik me klaar voor busrit van Pjhnom to Chiang Mai voor Songkran festival , nieuwjaar. Het zou DE plek zijn om dat te vieren en aangezien er nog veel vrienden verblijven en afkomen naar daar is het zekers een topplek . 4 dagen met water spelen , feesten en zot doen . Geweldig dus . Dan toch nog 4 dagen erna naar Hua Hin om ook daar afscheid te nemen van men vrienden daar . En nog eens te genieten van een brandende zon op men huid .

Tijd om terug naar Phnom Penh af te zakken ( nu via SiemReap) voor een khmer trouwfeest van bevriend koppel . Maar tijdens de avond ervoor al zelf een feestje gegeven in hotel .

Byee

michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!