MikegoesAsia.reismee.nl

Tokyo last Part

Het laatste deel over tokyo maar deze stad wil ik nog wel eens bezoeken ( en errond) . Zeer leuke , vriendelijke en supergrote stad .

In vorige deel sprak ik over uiteten met Brusselaar maar ik kreeg ook te horen dat er een Japanese meeging . Oke dit kan alleen maar intressanter worden zowel qua babbel als qua eten .Dus wij naar een plaatselijke pub-eatery waar er behalve eten ook goe gedronken word . We komen veel te weten over het leven van Japanese bevolking .

Maar dan sanderdaags om 5h bed uit om de vismarkt en vooral de 'tuna-auction' mee te maken . Wat we nog nie weten is dat je niet zomaar die auction mag bijwonen . Dus wij struinen rond door de bezige bijen aldaar om tot vlakbij de 'tuna auction' te komen waar we na 3' buitengestuurd worden . Tja enkel om reservering ( waardoor je om 4h30 aan de rij moet aanschuiven , alloo) kan je daar komen . Dan maar verder dwalen door de visstallekes , waar ze alles wat in zee leeft hebben . ( wel geen dolfijn of walvis gezien :-))

Als afsluiter een lekker groot bord sushi om 7h30 voor je neus geparkeerd krijgen , dat ging moeilijk binnen . Maar verser kan je amper op je bord krijgen mmm . Na de vismarkt tegen 8h30 terug in hostel . Men jetlag doet me nog ffkes in men bedje kruipen , de brusselaar vertrekt naar de luchthaven . Het is een zonnig weertje dus tijd om nog eens naar een observation deck te gaan zoda ik goei zicht over de stad krijg . Erna nog wa rondstruinen in ander district om op tijd terug te keren tijdens valavond .

Een dagje Kamakura , waar een grote buddha staat is men enigste trip buiten tokyo . Nochtans meerdere leuke dagtrips te doen vanuit tokyo . Al geluk is het zonnetje vandaag ook aanwezig om enkele tempels rondom het stadje te bezoeken . De schoolbussen stromen hier binnen amaai . Dan maar een lekker 2km lange hike doen langs tempels . En lekker koekje gekocht want alle schoolkinderen liepen met zakjes rond van die patisserie-winkel .

De laatste dagen in Tokyo bezoek ik nog het nieuwe deel van tokyo via monorail en kom van die andere kant van rivier terug via boot bij avond , wat mooie beelden oplevert . Tijdens weekend ook nog door de winkelstraten die dan deels afgesloten worden voor het verkeer . En wat ziet men oog : een winkel genaamd ' Manneken ' en ze verkopen er belgische wafels . Dat kan ik niet laten liggen zekers aan prijs van 126Y voor de goedkoopste , 147 voor één met rozijnen en rum . Lekker wel (check site Manneken.co.jp)

Laatste dag bezoek ik het park , dit op een zondag . Het ziet er vol gezinnekes , jongeren die danspasjes leren , wa sport beoefenen maar NIET de cospaly-girls . Dat is nu juist hetgeen ik wou zien . Meiden die zich verkleden als Manga-figuurtjes . Maar er waren wel rock'n roll dansgroepen bezig en ook buiten park wat beginnende groepjes . Dus wel relaxe laatste dag tokyo .

Tot ik terug in hostel ben en aan de praat geraak met een thaise oudere gast , belgische meid en zuid koreaan . Met de laatste 2 gaan we nog een hapje en drankje nuttigen en krijg ik uitleg over Korea voor men volgende trip .Om 1h30 zie ik men bed terug .

Morgen de sneltrein op rihting Nagoya

tot volgende verhaal maar weer

bye michel

btw Tokyo moet je echt wel eens doen als lange citytrip

Reacties

Reacties

Pascal

Hey Mike, allez een nieuw avontuur heeft zich weer aangediend ! Profiteer er maar goed van ! Ik weet niet of je de actualiteit volgt maar als je naar Korea wens te gaan informeer je dan maar goed, het is daar blijkbaar weer niet koosjer tussen Noord en Zuid Korea, ... De groeten vanuit de Gijmel, amuseer je en tot een volgend verhaal Grz Scalle

Michel

Ik heb het nieuws over Korea ook gehoord . Tja ik ben pas over 2 weken van plan over te varen naar Zuid korea
Ik hou het in 't oog
Btw Japan moet je echt eens 2 weken doen , mooi gek en open land .
bye

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!