MikegoesAsia.reismee.nl

Nagoya en de japanese Alpen

Men eerste dag gebruik van japanRailpass begint met gereserveerde zetel in een soort TGV-trein . Tegen 270km/h van Tokyo naar Nagoya , zeer mooie omgeving dat je dan zie voorbijvliegen . Maar ook al wa regendruppels . En ja het regent bij aankomst in Nagoya en dus goedbepakt door de regen op zoek naar Ryokan ( japanees guesthouse) . Dit was echt een beauty van een slaapplaats voor 2500Yen , zelfs een klein onsen inbegrepen . Ik verken de buurt .

Men kamer moet ik delen met een Ier McVeigh . Zeer leuke gast die al enkele biertjes deelt met me . Ook al zitten we 2 dagen in dezelfde kamer we zullen niks samen ontdekken behalve avondeten .

In Nagoya staat er een mooi heropgebouwd kasteel maar binnenkant is enkel musem . Het meest intressante in Nagoya vond ik het busstation aan de TV-tower aka Little Eifel . Het is een modern bouwwerk , waterstromend over het bovenste dek , beneden winkels , schaatspiste en de intredende Kerstman . Belangrijke winkels waren de Pokemon center (nog steeds populair daar) en Studio Ghibli van de fantastische animatie-films . I love them . Nog een intressante site is het Toyota-musem , fabriek is enkel op afspraak ( in het japans afspraak maken) . Zeer leuke uitleg met deels werkende delen van oude en nieuwe produktiemethodes en waar Toyoda mee begon nl weefmachines .

Vanuit Nagoya kan je wa trips naar de bergen doen . Ik deed Matsumoto , bekend voor kasteel en Takayama -shirkawaga , de typische strodakken in een werelderfoed stadje . In Takayama bleef ik overnachten zoda ik wa relax kon rondtrekken in de buurt , het plaatselijk Hida-vlees kon proberen maar dan op zijn sukiyaki's , soort hutsepot dat je nog zelfs moet maken op je eigen vuurtje .

Na men halve dagtrip naar bergstadje Shirgakawa reis ik in 1 trek door naar Kyoto waar ik tegen de avond incheck . Volgende verslag over de tempelstad Kyoto waar ik de Ier weer zal ontmoeten in het hostel .

Bye

michel

btw behalve eerste dag in Nagoya , geen regen meer gehad . Zonnetje met tegen valavond goei fris briesje .(biertje ook)

Reacties

Reacties

zus

hier zijn we aan het wachten op de eerste sneeuw die ze voorspellen, minder leuk dus
groetjes en kusjes van noor en anneline

Christophe

Leuke verhalen tot nu. Ook heel tof geschreven. Ik ga zeker blijven volgen. Droom er van om ook eens ZO lang weg te gaan ipv 3 weken.

Groetjes Christophe (Maat Filip > Francis kerkstoel)

zus

de ellende (sneeuw) is hier begonnen, jij toch beter weer!!
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!