MikegoesAsia.reismee.nl

Osaka

Van Kyoto naar Osaka is maar een goei 20 minuten met de shinkansen-trein .
Op de eerste dag heb ik één van de grootste aquariums bezocht . Je start van boven en cirkelt zo rondom de middelste watertank naar de bodem van het aquarium . Langs andere kant heb je aquariums van specifieke wereldzeeen . In de grootste tank zit een 'whaleshark ' met errond zwemmend allerlei andere vissoorten . Zeer mooi om eens te zien .
Terug in het stadsgedeelte passeer ik ' electric street ' , de langste winkelstraat van Japan en dan nog het kantoordistrict . Onderweg veel Fugu- resto's maar da is wel kostelijke om te eten . Dus uiteindelijk niet geprobeerd .
Savonds een bezoekje aan de mooiste lichtreclames dat ik heb gezien vooral ' de running man ' .
Volgende dag staat Kobe en een browerij bezoek bij Asahi op programma . Voor de browerij moet je enkel een dag of 2 op voorhand reserveren , het is gratis en vooral na een goei uur wat japanese uitleg aanhoren krijg je 3 gratis biertjes die je wel moet opdrinken op 20 minuten . Dat lukt me nog wel ook al was het toen nog maar 11h30 . Een japanese toerist ging erna nog een sakebrouwerij bezoeken , dat ik wijselijk afsloeg :-)
De stad Kobe is een zekers een bezoekje waard voor de oude herenhuizen van Nederlandse , engelse makelijk en ook voor hun oude chinatown . Vandaar nog een snelle blik op een fantastische lange brug iets wat verder van Kobe . Fantastisch zicht wel .
De avond valt over Kobe en na wa mooie shots van de Kobe-tower terug richting Osaka waar ik een amper engelssprekend klein resto'ke binnenstap , wat geweldige rare maar leuke maaltijd zal worden , lekker zelfgemaakte Udon ( noodles) met als gratis dessertje aardbeien met wa roommelk . Geen suiker , ze gebruiken die echt amper in hun voedsel .
Osaka is een leuk verlichte stad maar wel een pak minder tempels dan Kyoto maar genoeg bier- of sakefabriekjes in de buurt die popelen om je rond te leiden .
Volgende halte is Hiroshima , normaal zou ik snelle stop inlassen voor Himeji maar ik laat dat toch maar passeren .