MikegoesAsia.reismee.nl

Nagasaki

Men laatste rit met JRpass is richting Nagasaki . De tweede A-bomb stad , een paar dagen na Hiroshima . Erg toeristisch is het hier niet . De toeristische plaatsen bezoek ik samen met José , een spanjaard . We beginnen met Chinatown , zo door naar Holland slope (bergop) naar oude herenhuizen zien .

De tweede dag staat Peace Memorial park op de lijst waar echt weinig volk is . Het museum is donkerder getint dan die in Hiroshima . Dan bezoeken we nog 2 tempels en iets dat op Gaudi-bouwwerk lijkt . Als lunch eten we Champon ( plaatselijke noodlesoup) met als men extra'ke gyoza . Later na een pauze in hostel bezoek ik nog enkele tempels nabij hostel . Om dan de stad bij valavond te zien .

Men laatste dag is tussen de buien door enkel tempels bezoeken en schuilen in de winkelcentra's Zolangs de Ducth Harbor te passeren en terug door chinatown . Tegen de avond ga ik de trappen achter de tempels op om het hogergelegen park te zien en zo een mooi zicht over de stad te hebben maar door te regen blijf ik niet wachten tot het echt donker is .

In het hostel is Yoshi , die graag een babbel doet over Japan en hun geloof . Zeer leuke gast die graag wa eten maakt voor je . ( basis is rijst )

Op naar laatste stop Hakata

bye