MikegoesAsia.reismee.nl

Hakata

Op naar Hakata waar ik de ferry naar Zuid Korea zal nemen . Maar eerst deze stad verkennen .

Ik ben vroeg genoeg in busstation met men geboekte ticket om 10H15 maar ze laten me op een vroegere bus opstappen , oke dat is weer wa tijdwinst . Leuke ontvangst in hostel en een zeer goede tip om men lunch te eten . Ja weer een noodle-soup maar deze keer de beste die ik al gegeten heb in Japan . Tijdens men lekker gebkruid noodle-soepje babbelt één van de weinig goed engelssprekende diensters met me . Vanwaar ben je en meer van die vragen ? , zeer vriendelijk . Ik kom er zekers terug eten . Na beetje de buurt rond hostel te verkennen , ga ik men was doen , heel wa te wassen en wil zekers gedaan hebben voor men oversteek naar korea .

Ze boeken via hostel men 'beetle' ferry naar zuid korea en dan checken er 2 australiers in en we gaan dan maar samen eten . Nee geen noodle soep ( probeer da te beperken tot max 1/dag) maar men laatste okinoyaki (pannekoek ding) met als extra teppanyaki beef . Zeer leuke babbel met die gasten .

Men volgende dag begint met wa zaken af te handelen ( boeken hostel , was ophalen , geld enzo) Het toeristisch gedeelte bevat bezoek aan Tower-building , the dome en paar parkjes om te eindigen aan canal city , wat eigenlijk een groot winkelcentrum is met wa water dat er door stroomt . Als lunch was ik gestopt aan Hardrockcafe voor een lekkere grote hamburger . Niet altijd japanees eten hé .

De avond begint met terug te gaan naar men lievelingsresto voor dit maal geen noodle soup , nochtans wel zo lekker , maar voor Chahan , een soort fried rice gemengd met saus . ALs extra erbij weeral gyoza (dumplings) . Ze geven we achteraf een klantenkaart maar dit is men laatste avond in Hakata . Terug in hostel ga ik in living-room men dessertje eten en babbel met duitser en een italiaans-argentijnse meid . Op tijd ga ik slapen want morgen de overtocht naar Zuid Korea .

Ik ben zeer benieuwd naar dat land en hun eten , het is pikanter dan Japanees eten .

Bye

Michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!