MikegoesAsia.reismee.nl

Japan why not ?

Al meer dan 1 maand onderweg , het lijkt al tijdje geleden dat ik Belgie verliet . Maar japan heeft een zeer goede indruk achtergelaten . Dus eventjes de wat puntjes over Japan en mss overhaal ik andere om het te bezoeken .

De verwarmende wc-bril met een sproeier-systeem , dit is echt een'gemak' :-) Zou ik er één kopen ? check deze site : http://www.spatoilet.com/nl/?gclid=CLiqr9OB7KQCFU1h4wod8QIMzw

De restaurants hebben allemaal een eettoog voor de enkelingen , zeer handig wel . Je kan best speciaal eten bestellen tijdens lunch , goedkoper en meestal set-menu

Zeer goede engels in hostels , spoorwegbediendes en infokiosks . Op straat valt het ook goed mee .

Geen handdroger of handdoekrolsysteem in de meeste openbare wc's . Beetje raar in zo'n technologisch land . Maar wel zeer proper , ook al zie je amper vuilnisbakken op straat .

Het Transportsysteem is wat aan de dure kant maar genoeg informatief om je te redden

Japanrailpass is handig (ook snel reserveren) maar je moet wa afreizen om je geldwaarde eruit te halen .

Het verkeer is zeer ordelijk , amper claxons en voorrang aan voetgangers . Fietsen in steden is best wel veilig. Let wel op toeristen op voetpad .

De mensen zullen niet snel tegen je beginnen te praten maar eens jij ze aanspreekt dan zijn ze behulpzaam en vragen je wel wat uit .

Japan is niet zo westers als zuid-korea (meer over Korea in de volgende verhalen )

zus

hier een rotweertje, diene sneeuw je word je echt kotsbeu!!
hopelijk jij beter weer!!

Michel

Hier is het al terug wa warmer
3 dagen geleden zag ik witte sneeuw