MikegoesAsia.reismee.nl

de havenstad Busan ( ofook Pusan)

Dus van Japan naar Zuid Korea kan je met de ferry doen . Om niet teveel tijd te verliezen reserveer ik men ticket voor 'the beetle'-ferry naar Busan . Een meerkost maarja dat neem ik er maar bij .Het brengt je op nog geen 3h naar de overkant . link :http://www.jrbeetle.co.jp/english/index.html

In Busan zie ik al direct het verschil met Japan . Het lawaai in verkeer door claxons , het telefoneren in metro en wat verkopers die wa rommelgedoe proberen te verkopen in metrowagon . . Maar vooral de auto's die je bijna van de weg rijden als je oversteek (op zebrapad) . Dit is zekers dichterbij de westerse mentaliteit .

Men hostel bevindt zich dichtbij universiteitcampus dwz goedkope restaurants , shops en wat uitgaansleven . Het wennen aan de kostprijs , omzetten van Yen naar KRWon (110Y = 1500W=1€) Na 1 maand in Yen te werken lijkt alles hier ineens zo duur , maar het is hier bijna helft goedkoper .Dus wordt het tijd om eens een pizza te eten tegen een goede prijs (9000W). Terug in Hostel geraak ik aan de babbel met NZ-lander die wel goesting heeft om de plaatselijke biertjes te testen , later zelfs eens in een expat-korean bar . Waar iedereen wel wa met elkaar babbelt . Men avond stopt wa vroeger dan andere door de lange reis van de eerste dag .

De 2 malayische gasten die ook in hostel verblijven ( en gisteren mee op gang waren) nodigen me uit om hun land nog eens te bezoeken . Sta genoteerd dus . Verder deze dag bezoek ik klein strandje aan bekende brug , het grootste winkelcentrum volgens Guiness recordbook en via nog een busroute naar men eerste koreaanse tempel . Later de avond blijkt er nog een belgisch meiske in men hostel te verblijven . Oei nu moet ik weer nederlands praten . Het wordt late babbel met haar en nog 3 amerikanen .

Het wordt een laat ontbijt met haar (naam vergeten) en de american boys . Om dan samen uit hostel te vertrekken naar iedere een ander richting . Men metro brengt me naar Raw fish market waar je beneden je levende vis kunt bestellen en dan brengen ze die naar boven waar ze voro je neus wordt klaargemaakt hoe je het wil . Als niet grote liefhebber van vis liet ik dit aan mij passeren . Vlakbij ligt nog een winkelstraat met daarachter de goedkope , soms namaakwinkels . Daar ziet men oog een geweldig mooie broeksriem , waarop ik al een discount krijg , zonder te vragen . Beetje raar volk :-) Ook nog een dikke trui want temperatuur zakt hier toch al wa lager .Tijdens men lunch overdrijf ik met men 2 schotels , eerste soort fried rice kip , dan tweede Galbi kip (gekruide kip) . Typisch koreaans is dat je wa kleine potjes krijgt met koude groenten . je kip erna in een slablad winkelen met wa koude groenten is één van de gewoontes hier . Dus maar doen hé

Nog een paar plekken in Busan bezoeken , brug bij avond om dan samen met NZ lander de BBQ-plaats te verkennen . Dit is echt wel het 'inside-bbq' land bij uitstek . Ons resto was enkel varkensvlees , spek en vel . Dat vel lieten we wa langer bakken . Terug in Hostel check de Italiaanse -argentijnse van Hakata in . Zeer leuk weerziens . Weer lange babbel met hostelgenoten .

Een regenachtige dag en wat problemen met boeken van men volgende vlucht doen me in hostel blijven tot 13H . Zo kan ik men planning voor de volgende weken eens bekijken . Je moet een beetje een richting weten wat je wil doen . Als de regen gedaan is , op stap met de vlotte Italiaanse naar wa shops , pikken nog een lichtwaterspektakel in een groot warenhuis mee om dan van boven een mooi uit zicht over gedeelte van stad te ervaren .Men laatste avondmaal is met groep australiers en de italiaanse in een curryhuis .

Alles is geregeld qua vlucht dus kan ik gerust vertrekken naar de kleinere steden zonder echte hostels .

Bye Michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!