MikegoesAsia.reismee.nl

2 van de 3 plaatsen die ik op recordtijd bezoek : Daegu & Andong

Als ik aan de eerste stad van deze trip begint , is men reisperiode al 1 maand verstreken . De eerste stad en tevens de derde grootste stad van zuid Korea nl Daegu . Het koste me zweet en tijd om men 'motel' te vinden (verweg van de metro) . Maar de Koreanen zijn vriendelijk genoeg om zelfs het motel te bellen .

Na inchecken moet ik me haasten om de Haein-sa - tempel te bezoeken want dat ligt anderhalfuur van de stad vandaan . Waarom dat dan bezoeken ? Omdat er grootste boeddhistische bibilotheek onderdak vindt in die tempel . De hele Tripitaka Koreana is op houtenblokken geschreven . Natuurlijk is dit nu wel Unesco world heritage geworden . Behalve de woodblock is de tempel op zich ook wel al zeer intressant . Als ik de wandeling wil aanvatten ontmoet ik de duitser van vorige stad die juist tempel bezocht had . Na dit dik uur durend bezoek terug de bus op naar Daegu om te eten en te slapen want morgen al terug verder naar Andong .

Er vroeg uit om op tijd in Andong te zijn . Deze busrit duurt een dik anderhalf uur , bijna aangekomen zie ik al witte kleine sneeuwvlokjes , het zal nie waar zijn hé . Het sneeuwt lichtjes in Andong terwijl ik het kleine stadje een eetplekje zoek . Na de lekker hap nog langs treinstation om men eerste trein te reserveren voor morgen naar Donghae-Samcheok .

Dan bus 46 naar Hahoe folk village dat 45' verder op een heuvel ligt . Het zijn wel mooie beelden met dat beetje sneeuwtapijtje . Maar er is amper leven in de oude huisjes . Na een uur kan ik al men bus terug nemen . Om daar wa te relaxen en dan een Andong specialiteit te eten , damn spicy chicken en ik had nochtans mild spicy gevraagd . tja hopelijk gaat dat nie slecht werken tijdens men treinrit die de volgende morgend geboekt staat .

einde van deze 2 steden , de volgende is een badstad met in de buurt een raar park .

byee

michel

Reacties

Reacties

Scalle

Hey Mike, wens je een gelukkig, liefdevol en succesvol 2011 toe. Vier maar goed, maar toch ook weer niet te goed hé ;-))) Waar ga je nieuwjaar vieren ?
grz,
Scalle

tom, tinne en jef

Prettige feesten en nog veel aziatische avonturen
Ni te zat hé . . .!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!