MikegoesAsia.reismee.nl

een weekje Seoul

Voordat ik men reis richting Seoul aanvang is al geweten dat er heel weinig kans is dat DMZ op men lijstje van gedane zaken zal terechtkomen . Nog steeds veel spierballenshow langs beide kanten . Bij aankomst na 4h in lekker relaxe zetels op de bus , begint het zoeken in het zeer uitgebreid metronetwerk . Meer dan 8 lijnen en vele transfers naar treinen enzo .

Na een tripje met de metro kom ik aan in een universiteitsgedeelte , waar een zeer bruisend nachtleven de rest van men week zal bepalen . Al op de eerste avond hoor ik na een lekkere Kebab een oefensessie in één van de live-halls . Zeer leuke muurschilderingen en een lekker harde rockmuziek van de repeterende band doet me besluiten om hier wa te blijven plakken . Het was toch rustig in het hostel . De bands beginnen op zondag al om 19H met hun halfuurdurend vertoon . De 4 groepjes spelen verschillende stijlen : rock , poprock , soort soulfunk en pop . Zeer relax en amper volk geniet ik van de muziek en men Hoegaarden .

De eerste dagen bezoek ik de meeste toerisctische plekken maar elke dag met iemand anders van het hostel . Eerste dag met Alaska-guy Jano , tweede dag met Stanlo ( amerikaan met toch wel gay-kantje denk ik ) . De tweede avond blijkt echt hoe goed dit hostel is , we doen drinkspellekes en beerpong . De hele groep ( 2 maten , 2 thaise , 2 italiaanse en enkele vaste hostelgasten ) trekken richting HO-bar ( gewoon pub waar er 5 van zijn in Hongdae) waar we wat drinken om de nacht te eindigen in Cocoon-club (waar toch wa volk is op een maandag) Dit ritueel zal bijna elke avond plaatsvinden : eten met een deel van de groep , dan drinken in hostel (vooral veel Soju) en dan uitgaan .

Tijdens de dag bezoek ik altijd met enkele andere een deel van de stad , meestal splitsen we dan halfonderweg op . Om savonds samen te eten . Maar er is 1 echte dooddoender nl het weer . Na 2 dagen redelijk fris , is het voor de rest van men verblijf : ijskoud tot -12° zelfs . Maar vooral de snijdende wind maakt het bijna ondraagelijk om echt te kunnen ontdekken van de stad . De thaise meiskes die op dezelfde dorm verblijven worden ziekjes en enkele dagen later heb ik het ook vlaggen . Gedurende 2 dagen zijn de enigste feiten waarvoor ik buitenkom : eten en uitgaan .

In Seoul kun je de prachtige paleizen , de Seoul-tower en enkele oude heropgebouwde wijken bezoeken . Maar vooral hun zeer intressante legermuseum is echt een topper . Men intresse gaat vooral uit naar de korean war . Ik wist zelfs niet da Belgie 3500 man onder UN hebben gestuurd . En dat er enkele gesneuveld zijn . Deze oorlog in 1952 had bijna nummer 3 kunnen worden . Spijtig van het koude weer want had graag nog andere plekken bezocht .

Het populaire BBQ met vooral varkensvlees viel in de smaak bij de thaise zusjes die bijna elke dag dit gingen eten . Ik proefde van bibimbap , gevulde omelet met rijst tot koude noodles . Maar toch 4 keer BBQ gedaan , die zusjes konden overtuigend zijn . Zeer leuke groep en staff in het hostel .

Maarja men moet verder reizen en de koude bevorderde me om dat zekers te doen . Want 26-12 vertrok men vlucht naar Phnom Penh , cambodja waar het lekker warm blijkt te zijn . Men cambodiaanse vrienden wachten op me .

Bye Michel

Reacties

Reacties

Ann

Hela Michel,

Ik wist niet dat het ginds ook zo koud kon zijn, -12, brrr...Verzorg je goed,hé.
En...braaf zijn in Cambodja...

Fikke

Hey maatke, het ga me toch moeilek af zelle zo zonder a.
Zal het zelf ook ma zeggen tegen a, da het gedaan is tussen Veerle en ma.
Wou dak is ne goeien babbel kon doen mee a, ik weet dak da kan.
Mr ge wet, tis ni dak nix laat wete dak ni aan a denk ze maat. Echt wel, ga za 1 van de 5 die ge oep een hand kunt telle hé!!!!!!
Ik hoop da ge a da wel goe amuzeert en zo te zien zal da er ni aan manqueren denk.
Mee oudjaar zennek die 2 gasten in den hoek nog tegengekomen die ook na thailand gegaan zen, mr ik weet ni zjust nemee hoe da die noeme.
Ik zen na nog tot oep het einde van de week thuis se en dan muttek er terug invliege.
Hey man 'I MIS YOU'.
Mokt er nog a goe feestje van ginds en tot snel hé.
Tjaaaaaaaaawkes Fikke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!