MikegoesAsia.reismee.nl

Kuala lumpur again

Waarom weeral KL ? omdat Airasia goedkope vluchten heeft naar deze hub vanuit Phnom Penh en als tweede reden : veel kans zullen de malaysische reisgenoten van Pusan mij rondleiden in hun stad . Geen van beide leeft daar maar als ze tijd hebben , komen ze af .

De stad zelf heeft nog weinig in petto voor mij , behalve enkele typische toeristenlokkers . Op men eerste avond ontmoet ik Adam , leraar in Burma aka Myanmar . Zeer lange babbel met enkele jaz -flesjes . Hij nodigt me uit als ik Burma zal bezoeken , zeer handig .

De eerste volledige dag in KL staat de Batu cave op het programma , 30 minuten met tram vanuit Klsentral . Een zeer grote grot met hindu beeldjes en tempels . Vooral ook loslopende aapjes die je pad kruisen terwijl je de steile kleine tredes naar boven (of beneden) probeert te vinden onder je voetzool . Terug in de stad passseer ik langs men vorige verblijfplaats (in chinatown) en vul men hongerige maag met lekker Indisch eten mmm . Schoffelend langs de namaak-kledij , vooral Paul smith maar best goe kwaliteit ( zie men vestjes van vorig jaar) weer ik deze keer de verkopers . Geen plaats in men backpack :-) Terug wandelend naar men hostel in Bukit Bintang , shoppingsparadijs , met vele straat resto'kes en uitgaansbuurt . Eerlijk gezegd is hostelstaff niet echt opmerkelijk aanwezig .

De volgende dag komt Zafir me opzoeken , hij is van het platteland . Hij leert me malaysische eten en dan bezoeken we de TV-tower en Aquaworld .Dit had hij nog nooit gedaan in KL . Dan nog savonds een avondmaal en een drinkje , laat kan het niet worden want hij moet nog terugreizen . Spijtig dat hij niet kon blijven voor nachtje uit , en zo ook voor onze andere maat daar . Tja je kunt niet altijd verwachten dat ze alles laten vallen als je in hun land bent .

Maar desalniettemin was het een leuke dag en ik kreeg zelfs uitnodiging via telefoon van zijn moeder om hun in Perlis ( aan thaise grens) te komen bezoeken . Mss volgende keer want vliegtuig richting Singapore is al geboekt . Een lange babbel met franse kotgenoot luidt men laatste dag in Kl in . Behalve nog boeken van ticket naar Jakarta en wat opzoekwerk is de dag traagjes verlopen . Ne lekker teh tarik (ice thee met melk) en roti canai pisang ( soort bananenpannekoek) zijn men dagelijkse ontbijt hier . Laat op de avond nog vlotte babbel met nederlandse groep die in hostel verblijft maar echt connectie is er niet .

Op weg naar singapore dan maar

eindelijk nog eens een moderne stad , de properste ? wie zal het zeggen

michel

ps heb wel goesting om Malaysia helemaal te bezoeken maar wanneer plan ik dat in ??

Reacties

Reacties

anneline

ik ben bij emma geweest het wasfijn
hierboven heeft anneline getypt
en alles ok ginder? horen zo weinig van u
groetjes zus

Michel

Jep alles goe in Indonesië
Iets minder makkelijk Wifi te vinden om te chatten of deze site te updaten
Ik doe men best
Dag anneline en noor
Groetjes aan Maxime

daems chris

en is alles goed met de Michel?

michel

Alles verloopt goed
Laatste dagen beetje teveel rondgetoerd
Nu relaxen in Bali (ubud)

Scalle

Hoi Mike, alles ok ginder ? ik zie dat je al heel wat sight seeing gedaan hebt ;-) What's next ?
grz,
Scalle

Michel

Zodra ik Wifi heb volgen de verhalen en foto's
Sorry
Mates

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!