MikegoesAsia.reismee.nl

Singapore

De reis van Kuala Lumpur naar singapore is getimed op minder dan 5uur . Inclusief door de grenscontroles geraken . Wat dus niet in ons geval was . Er reisde namelijk nog een monnik ( met 2 koffers en afgetapte laptopdoos ) met ons mee ( grote bus met 16personen) . Bij verlaten van malaysisch grondgebied al wachten op hem . Hij was ffkes gaan bidden :-) Bij de Singaporese grens loopt het fout . We wachten al meer dan 20' op de monk . Hij werd afgevoerd naar een klein kantoortje , blijkbaar is die laptopdoos voor een vriend . Dus na dit te weten rijd onze bus dan maar verder zonder hem .

Bij het binnenrijden van de stad zie je al direct de moderne gebouwen en de nog grote bouwwerfen voor nog meer gebouwen . Bij checkin van hostel voel ik al direct dat het een toploactie en hostel is . Jackie , de jonge meid , springt voor iedereen in de bres van smorgens tot snachts . Ik geraak aan de praatrmet een italiaan die het typische engels met italiaanse tongval spreekt , soms wel moeilijk te verstaan . Die avond regent het en af en toe zal ik de komende dagen korte buien op men hoofd krijgen .

Ik verken de volgende dag het moderne centrum , het politieke centrum en zo naar Little India . Zeer mooie stad maar in japan zijn de steden toch nog properder . savonds neemt de Italiaan me op rondtoer om de haven te zien bij nacht en dan gaan we nog eten in kleurrijke Clarks quay .

De volgende dag langs Chinatown en de zeer intressante tempel/museum van chinese boeddhisme . In deze tempel ligt ' the tooth of buddha ' . Wat is die gast vanalles kwijtgeraakt als je door azie reist :-) . Al ergens eens de schoen van Buddha gezien . Maar het museumke is echt wel zeer leerrijk . Dan een snelle hap in een 'foodmarket ' waar je lekker goedkoop kunt eten . Terug langs wat straatjes naar hostel vlak voorda er weer een regenbui komt .

Later die avond nog eten met Bo ( chinees-austrailian ) en de italiaan omar . Het was het properste en leukste hostel ( behalve partyhostel in Seoul) dat ik heb gehad .

De volgende ochtend richting luchthaven want men vlucht naar Indonesie staat er gepland . Zeer benieuwd naar dit land en het eten al daar .

bye

michel