MikegoesAsia.reismee.nl

Jakarta

Bij aankomst in Jakarta zie je meteen dat dit niet en stad zal worden : drukte en vooral vuiligheid . Jakarta pakt nu de eerste plaats van Phnom penh over op men lijst van de vuilste stad . Oke ik reken India nu nietmeer mee , buitencatogerie . Later blijkt dat Jakarta ook in men top 5 van steden waar niks te zien is . Ohla gaan er enkele zeggen : heb je Batavia over het hoofd gezien ? Komaan dat ene pleintje waar je een fiets kunt huren voor op de foto ? dat meen je toch niet . We ( zal later verklaren wie dat is) zochten daar iets om te eten of drinken , pfff geen resto of pub open . De Kipbrug wat verder ligt er eenzaam en slecht gerestaureerd bij . Dit was echt een tegenvaller om Indonesie te leren kennen . Dus land beter op een andere plaats in Java of Bali .

Wat is er wel goed ? De mensen zijn er zo vriendelijk , vooral degene in onze wijk Jaksa Jalan . Lekker resto'kes en goei cafekes maken al heel wat goed . Vooral Eko is ne echte goeie gast . Als je er dan toch landt of vertrekt kun je eens voor de fun een plaatselijke tuktuktoertje doen . Dat was te gek ritje door de vuile stad . We hebben ook de stadsbus gebruik die niet volgepropt werd , teri ma kashi (thank u) . Voor de rest hebben we onze dagen (2 nachten) gevuld met het plaatselijke leven in onze straat genade te slaan vanaf de toog .

Maar het belangrijkste is toch men 2 reisgenoten , die hetzelfde krothotel betraden . Als het slecht gaat , dan maakt men vrienden . Samen gaan we naar Pangandaram , beachtown . Maar onze laatste avond genieten we nog van live music en onze vriend Eko die 2 liedjes ten berde brengt .

Oh nog iets : het eten is hier echt te gek lekker vooral hun snacks . Bala Bala en Perkedel ( dit kende ik nog uit een ver verleden) . Thailand heeft beste eten maar Indonesie komt toch zeer dichtbij , mss later op men reis kunnen ze over thailand springen .

Je ziet weinig over deze stad te zeggen maar wel leuke indruk van de bevolking .

Bye

Michel