MikegoesAsia.reismee.nl

Pangandaram , men eerste strand

men reisgezellen voorstellen : Simon 46jarige ervaren traveller en Klaus Schwazenegger , oostenrijkse gast van 34 ; Dus we zijn alledrie beetje hetzelfde qua instelling en generatie .

De treinreis van Jakarta naar Bandung zal mss wel één van de mooiste trjaecten door rijstvelden zijn die je in azie kan maken . Ja er is ook nog de malaysische trip naar thaise grens . Fantastisch uitzicht vanuit onze luie stoel . Bij aankomst in Bandung missen we onze trein ( of moeten we lang wachten) naar Banjur . Een nachtje Bandung zien we niet zitten dus nemen met zijn drieen plaats in een minibusje dat 5 uur over de heuvels richting de kust rijdt . Leuke vlotte chauffeur en begeleider vermaken ons tijdens de rit . Bij aankomst kiezen we voor Mini tiga hotel wat echt wel een goedkope en zeer leuke plek is . Zo'n vriendelijke dame , Disa , zie je nog zelden in europa . Alles kunnen ze voor ons regelen , zo ook de plaatselijke gids Wawan . Wil je een massage dan komt Andy aandraven en word je gemasseerd in je eigen kamer . Dit was wsl de beste massage voor men kuiten die ik al ooit had .

De dagen worden ingevuld met strandliggen , strandwandeling en snacktime aan strandbar . Qua volk is het echt een teleurstelling . Enkel het weekend trekt nog wa meer volk . Het is low season , en elke dag is er wel een fikse korte of wat langere regenbui . Soms vullen we die tijd op met babbel of een oud frans kaartspel ' miles bornes ' . Wie kent het nog ? We krijgen zelfs nog bezoek van Cecile , een franse meid die op scooter door java trekt . Je moet het maar na doen , zekers in dit wisselvallig weer .

Normaal boekten we een trip naar Green Canyon maar door de regen van de dag ervoor is het niet echt goed om door de canyon te varen , bruin water . We besluiten om ieder een scooter te huren , de franse gaat mee met haar scooter .Maar ze is typisch moeilijke franse met da leuke frans accent ; Elke keer proberen af te dingen , haar zin wa meer proberen door te pushen .

Maar het is toch een leuke dag , bijna droog gebleven . We bezoeken enkele stranden tot aan Batu Karas , surfspot in deze streek . Dan terug via familie cocosbedrijfje . Na deze lange dag komt Andy me een goeie massage geven , dit doet deugd aan men benen .

Men 2 reisgezellen blijven nog 1 dag langer dan mij in Pangandaram om Green canyon te proberen , ik trek verder met martin naar Yogjakarta . Eerst was er trein geboekt , maar dan doen ze het toch via minivan . Meer uitleg over deze ritje in volgende verhaal .

Bye

Michel