MikegoesAsia.reismee.nl

Ubud

De rit naar Bali (Ubud) is een zeer lange dag voor ons . Want we waren al vroeg op voor
de zonsopkomst aan de Bromo , dan ontbijt en rond 9h busje op om naar toeristburoke te rijden .Vandaar de grote bus die op ferry gaat en erna nog dikke 4h voor in central Bali .
Ons hotel hadden we vanop ferry via telefoon geboekt want onze aankomst daar zou rond 21H30 zijn .Veel te laat en te vermoeiend om dan nog Hotels af te gaan . 22h15 te Ubud , nog snel naar 24Hwarung gebracht en nachtwinkel .
Ik deel de kamer met Luca ( italiaan) , zeer vlotte leuke gast .
Ubud is wel erg toeristisch qua shops en resto'kes . Elke 200m is er wel een tempelke te zien .
De eerste dag relaxen en Ubud verkennen . Ook goede wifi in hotel en zwembad om af te koelen .Met de hele groep gaan we elke avond uiteten maar overdag splitsen we wel op .
Eén dag huur ik samen met Luca een scooter en we rijden naar Mengwi en Tanah Lot . Ongeveer een2h van Ubud . Zeer relax en zonnige dag , enkel de wegwijzers zijn een beetje moeilijk . Regelmatig een stop om de weg te vragen . Maar we geraken er wel, zelfs door de kleine weggetjes .
Op de volgende dag doet de baas van hotel een toer naar de grote tempel . Eerst enkele kleinereonderweg maar als we aan de grote vulkaan geraken begingt het hevig te regenen en het ziet er nietnaar uit dat het zal stoppen . Dus ons bezoek naar de Bekasih wordt gecancelled maar op onze terugwegstoppen we nog aan mooie plek met rijstvelden .
Die avond is het afscheid van men 2 reispartners sinds Jakarta . Ik blijf nog 1 dag Ubud en dan Lombok .Zij gaan naar Amed in bali . Zo dikke 2 weken samenreizen doet toch wel iets .
Men laatste dag Ubud huur ik een fiets wat toch wel iets te onhandig is in die heuvellandschap . En tussende rijstvelden rijden is vrij gevaarlijk , dat heb ik wel ondervonden :-)
Een goede massage van de vriendelijke Ilu doet men spieren veel deugd .
Het weer is weer redelijk wisselvallig geweest tijdens men verblijf in Bali . Zo heb ik niet genoeg van Balikunnen ontdekken . Maar dit was al een goed voorsmaakje .
Op naar Lombok , Senggigi en Gili islands.