MikegoesAsia.reismee.nl

Ubud

De rit naar Bali (Ubud) is een zeer lange dag voor ons . Want we waren al vroeg op voor
de zonsopkomst aan de Bromo , dan ontbijt en rond 9h busje op om naar toeristburoke te rijden .Vandaar de grote bus die op ferry gaat en erna nog dikke 4h voor in central Bali .
Ons hotel hadden we vanop ferry via telefoon geboekt want onze aankomst daar zou rond 21H30 zijn .Veel te laat en te vermoeiend om dan nog Hotels af te gaan . 22h15 te Ubud , nog snel naar 24Hwarung gebracht en nachtwinkel .
Ik deel de kamer met Luca ( italiaan) , zeer vlotte leuke gast .
Ubud is wel erg toeristisch qua shops en resto'kes . Elke 200m is er wel een tempelke te zien .
De eerste dag relaxen en Ubud verkennen . Ook goede wifi in hotel en zwembad om af te koelen .Met de hele groep gaan we elke avond uiteten maar overdag splitsen we wel op .
Eén dag huur ik samen met Luca een scooter en we rijden naar Mengwi en Tanah Lot . Ongeveer een2h van Ubud . Zeer relax en zonnige dag , enkel de wegwijzers zijn een beetje moeilijk . Regelmatig een stop om de weg te vragen . Maar we geraken er wel, zelfs door de kleine weggetjes .
Op de volgende dag doet de baas van hotel een toer naar de grote tempel . Eerst enkele kleinereonderweg maar als we aan de grote vulkaan geraken begingt het hevig te regenen en het ziet er nietnaar uit dat het zal stoppen . Dus ons bezoek naar de Bekasih wordt gecancelled maar op onze terugwegstoppen we nog aan mooie plek met rijstvelden .
Die avond is het afscheid van men 2 reispartners sinds Jakarta . Ik blijf nog 1 dag Ubud en dan Lombok .Zij gaan naar Amed in bali . Zo dikke 2 weken samenreizen doet toch wel iets .
Men laatste dag Ubud huur ik een fiets wat toch wel iets te onhandig is in die heuvellandschap . En tussende rijstvelden rijden is vrij gevaarlijk , dat heb ik wel ondervonden :-)
Een goede massage van de vriendelijke Ilu doet men spieren veel deugd .
Het weer is weer redelijk wisselvallig geweest tijdens men verblijf in Bali . Zo heb ik niet genoeg van Balikunnen ontdekken . Maar dit was al een goed voorsmaakje .
Op naar Lombok , Senggigi en Gili islands.

Michel

anneline en noor

hey nonkel mimi
hier alles ok, we zijn aan het aftellen naar ons volgend school verlof
jij hebt het blijkbaar ginder goed naar uw zin want we horen NIETS van jou, af en toe een mailtje zouden we wel leuk vinden
groetjes

zus

zeer mooie foto's van de vulkaan en jij
groetjes en mss deze keer eens een reactie van u?

michel

ja dit is een reactie
weinig internet gehad , meestal bij iemand in cafe internetten

laurent

der is weer 1 die denkt dat ge ginder altijd online kunt zijn :)
is ginder nog niet zo bekabelt als hier in belgie