MikegoesAsia.reismee.nl

Chiang Mai & Chiang Rai

de weken voor begin maart was het heen en weer schommelen tussen Hua Hin en Bangkok . Bangkok is niet men stad : te druk , vuil en groot . Waarom daar dan ? voor Myanmar visa en om eens uit te gaan met een bevriend koppel . Maar zodra we visa hadden weer relaxen aan het strand van Hua HIn . Men favoriete badplaats .

Nu kan je daar niet voor de rest van je leven blijven plakken , dus nachtbus naar men favoriete stad dan maar Chiang Mai . Zo lange nachtelijke ritten is niks voor mij , ik kan er nie op doorslapen . Bij aankomst was de kamer nog niet vrij dus tot 10h nog in de stad ronddwalen en hapje eten .

We maken er een belgische avond van : stella artois van het vat en friet met gorte gehaktbal in tomatensaus . Nog eens een leuke dancing bezoeken en de eerste avond zit erop . Dag erna nog een vriendin opzoeken in Chiang Mai , spijitg maar morgen reizen we verder .

Na 2 dagen reizen we verder richting Chiang Rai , staat al jaren op men lijst maar door de grote aantrekking van Chiang Mai , nooit geraakt . We checken in bij chat house , zeer gezellige en goedkope plaats . We verkennen de stad en drinken een pintje met 2 meiden die we op straat tegenkomen .

Dag erna met motobike verkennen we chiang rai en rijden we zelfs hoger richting Golden triangle maar aangezien we wat laat vertrokken waren gaan we toch niet helemaal tot daar . Wat vooral zeer mooi en abstract is in chiang Rai : de witte tempel versierd met stukjes spiegel . Een echt kunstwerk zowel vanbuiten als de muurschilderingen binnenin . Overweldigend knap . Savonds in onze vaste bar en dan gaan we eens een thaise disco bezoeken , altijd wel een ervaring . Om 1h30 zijn we terug richting hotel aan het wandelen .

De volgende dag krijgen we gezelschap van Tan ( vriendin) die met ons mij een toerke gaat doen . Inde namiddag spelen we pool en drinken nog wat . Savonds nodigt ze ons uit om op zijn thais die nachtclub van gisteren te bezoeken wat toch een heel andere manier was dan hoe wij de dag ervoor deden . Een fles wishky en flesjes cola aan een hoge tafel . :-)

Eigenlijk is chiang rai de plek om thaise uitgaansleven te ondergaan . Na chiang rai zakken we af met weeral een nachtbus richting Bangkok want 2 dagen later vliegen we naar Myanmar . Ik moet nog crispy clean dollars proberen vast te krijgen . En snelle en goedkope manier naar luchthaven vinden . Dat lukt me op laatst nog wonderlijk wel .

Bye

michel