MikegoesAsia.reismee.nl

Eerste dag in Beijing

Men eerste dag is een dag in vliegtuig hangen , maarja je moet er geraken anders ben je erniet .

Als al men 164 dagen zo zouden verlopen dan kom ik niet meer thuis . Over de vlucht valt niet veel te vertellen maar des te meer over de overweldigende stad Beijing . Hoe kan je de grootte van een stad inschatten als je ernog niet geweest bent? Niet dus . Na een namidddag in belgie en een voormiddag in china op vlieger te zitten begint men eerste (eigenlijk 2de ) dag al goed . Een taxirit met een chauffeur die geen woord , zeg maar letter, Engels kan , proberen uit te leggen waar je juist in Beijing wil zijn . Dat was al genieten op zich want je erover opwinden helpt niks.

Eenmaal ingecheckt geraak ik aan de praat met enkele backpakkers van men hotel . Ik leg men trip van morgen al vast (de grote chinese muur) en begin langer gesprek met de duitser Tomasz aan men tafel . Op zijn dagplanning staat het Olympisch stadion en zwembad . Oke dat stond dus ookop mijn lijst voor één van de 5 dagen hier . Dus waarom niet ineens deze namiddag dan kunnen we wat bijpraten . Hij leerde men enkele trukjes en handige metrokredietkaart aankopen . Superhandig dus zo europese maat voor op je eerste dag . Het bezoek liep wa uit door overenthousiaste chineese meiden die perse enkele (too much)foto's met ons wilden . En ookonze wandeling door het minder bekende Olympisch park met op de top mooi uitzicht op' het vogelnest van de spelen' was al klein hoogtepunt .

Na al een lange dag springen we een leuke familiaalresto binnen . Te veel opdiensters voor het aantal volk . Na enkele foto's in het menu te bekijken , laat ik men gids beslissen wa we eten .

Zeer pikante (nog voor ons afgezwakte versie) van soort kleine kippeboutjes in rode (chili)bonen .En met als tweede bordje varkenshart denk ik , gesneden en gebakken als kebab en wa gekruid en zo eindigend bij soort rundsreepjes in een sausje . Ofcourse rijst en nog voorproeverke komkommer met dipsaus . Ginds drinken ze frisdrank en bier bij hun eten , mss als afkoeling tegen da brandend kipje . damn lekker en nog geen 12€ voor onze beide gerechten en drank, njamnjam

Nu ben ik stikop wegens slecht slapen in vliegtuig . Nog juist dag geeindigd bij klein lokaal winkelke waar we gezellig meekeken naar de chinese 'thuis of familie' afleveringvan de avond .Zeer vriendelijke mensen , ook degene die we overdag tegenkwamen, ze lachen zo lief :-)

Sorry hierstop ik morgen op tijd de bus in voor het ontroerendsteindukwekkendste moment : De muur van China .

FFkes steunbetuiging : Frank VDB is overleden , ons grootste wielertalent dat mentaal scheef zat .

byeee

de vermoeide maar contente Michel

geo

Uw reisroute is niet aangepast op de wereldkaart.
Denk aan uw maag.

geo

Is vdb zo bekend tot in china dat je dat weet.?