MikegoesAsia.reismee.nl

The Great Wall & Forbidden City

Zoals je kunt zien , krijg ik het moeilijker om nederlands te praten . Meeste gespreken gebeuren hier in het Engels . Chinees heb ik amper gesproken :-) rarara

De tweede dag begon met een excursie vertrekkend om 7h . Wat nogal moeilijk lag omda ik sinds 3h snachts al wakker was en wat gesurft heb in men kamer .(niet echt surfen hé). Het uurverschil beinvloed nog men slaapgewoonte . Maar ik heb 5 maand om dat gewoon te worden .

Dus hop de bus op naar De Muur van Mutianyu (2uurkes drive) . Je ziet de heuvels al verschijnen en dan her en der een stuk muur . Maar eenmaal je aan het begin komt , dan wordt het indrukwekkend . Je kon via sleeslide terug naar beneden komen , wat ik dan later ook zou doen . Maar boven op The Wall is het uitzicht naar de bergen leuk maar vooral waar de muur heenslingert maakt indruk . Wij hadden het zwaarste langste stuk gekozen , dat is 2,5 tot 3h wandelen op ongelijke tredens, op en neer golvende paden en een laatste lang steil stuk .Daarbovenop was het dan weer een zonnige dag (23°) waardoorveel drinken nodig was .Na de beklimming en slide naar beneden wachtte er weer lekker buffet chinees , teeten met stokjes . Soms heb ik het er moeilijk mee , vooral die kleine platte stukjes van een bord pikken. Maar dat zal ook wel beteren :-) Rond 17h waren we terug aan het hotel om wa op te frissen en dan een avondwandeling naar Het Tian'anmensquareom foto's by night te pakken . Enigste spijtig is dat het plein zelf weer afgesloten was . Dan eten en drinken met nog een andere backpacker dat we tegenkwamen . En vlakbij het hotel terug ons laatste biertje voor slapengaan .

Dag 3 is een dagje alleen op stap . MenDuitsemaat ging watuitrusten en inpakken voor zijn nachttrein . Enhad' The ForbiddenCity' al gedaanen na enkele tips van hem ( en planneke ) was ik op weg naar DeVerboden Stad .Het is echt groots maar voor mij nie echt intressant genoeg dusvloog ik erdoor , wat nog steeds een dikke2h duurt . Maar daardoorwas er tijd vrij voor de achterliggende heuvel te bezoeken waar men kuiten lieten voelen datDe Muur nog nietverteerd was .Boven kreeg je een zeer goed zicht op de stad en de grote vanDe Verboden Stad .Met een mototaxi terug naar het Tian'anmenplein dat weer afgesloten was . Zo kan ik daar niks gaan op digitale schijf zetten .

Dus dan metro in voorde Lamatempel te bezoeken , waarvolgens Guinness book de grootste buddha staat (26mhoog ) .Het is de grootste boeddhistische tempel in Beijing . Erna nog treinticket voor Pingyao gaan kopen in het station en dan was de dag voorbij .

Na een opfrisbeurt in het hotel kwam ik nog samen in hostel met Thomas die later de nachttrein richting Nanjing neemt . Enkele thee's ,pizza enlange babbel met de knappe hostelmeid (die eigenlijk dag verlof had)en iets later hij vertrok de avond in . Mss zie ik hem verderop in men rondreis nog wel . We houden wel eens contact via Facebook , dat momenteel door de overheid wordt geblokkeerd . Iets blokkeren doen ze hier wel graag .

Een echte relax dag is er nog niet geweest maar Beijing kun je echt niet binnen een week zien .De volgende kleine steden (nog steeds groter dan Brussel) zal mss relaxerender werken .

Bye tot volgend schrijfsel

Reacties

Reacties

Tessa

Hey Mitchel, allé ge zijt goe aangekomen kan ik lezen :-)!
Kben eigenlijk wel jaloers op uw avontuur... Ik volg het alvast op de voet.

Groetekes,
Tessa

zusje

ik heb site gevonden en zal u nu kunnen volgen, stuur eens foto door met u erbij op, anneline vraagt steeds waar staat mimi op die foto?

Pol Cupers

Hey Michel,
Ik heb bezoek gehad van je papa hier bij De Ceunynck, vandaar dat ik je reisverhaal gevonden heb.
Ik wens je een prachtige reis toe, geniet en een veilige retour
Groetjes,

Pol

Scalle

Hé Mike,
nog steeds aant drinken ... tja na zo'n fietstocht in die warmte dan moe ge goe drinken hé
Sex ??? bedoelen ze dan "6" of "69" ?? en goedkoop ?? ;-))
Allez amuseer je nog tot de volgende
groeten,
Scalle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!