MikegoesAsia.reismee.nl

Het zomerpaleis en de hemeltempel

Het loopt zo vlot die dagen hier . Constant ontmoet je nieuwe mensen in metro en hostel. Je zit zelden alleen in hostelbar . Een lesgeefster uit aberdeen , een groep mexicanen en enkele andere die komende verhalen nog ten toneel verschijnen .

Het zomerpaleis , mooier dan de verboden stad werd verteld , is 290 ha park . Met tientallen bruggen , tempels , gebouwen enz . Om 8h zat ik al in de metro richtingdit park .Persoonlijk vond ik het iets te groot uitgevallen pretpark van de oude keizers . Het was die dag dan ook nog winderig en niet echt een zon die doorkomt . Dus wandeldeik er maar 3 uurtjes rond het meer en de tempel wat hogerop bezoeken .

Dan op zoek the temple of heaven , ja op zoek want ze hebben in beijing wel metro maar zelden dicht in de buurt van belangrijke sites . Dit is een zeer mooie ronde tempel . Om dan nog eens een poging naar het Tian'anmensquare te doen . Eindelijk kon ik er op . Na deze toplocatie wzeerd het shoppingtime , nl een lan cable en dan ook ineens een latopzak gekocht . Dit was in een geweldig compact winkelcentrum met zeer leuke grappig winkeljufkes , één ervan was andere talen aan het leren en vroeg me enkele nederlandse woorden om beter te verkopen .

Later de avond ging ik naar 'dumpling night ' in het hostel , iets later aangekomen dus waren ze al volop bezig te maken . Maar erna wel lekker van geproefd . Ondertussen kennis gemaakt met brits-amerikaans koppel die op vrijdag wel zin hadden om uit te gaan . Zoiets moet je dus nie aan mij zeggen en een dik uur later staan we taxi's tegen te houden waarvan de helft niet weet wa we willen . Tot Ally het internationaaldrinkteken doet . Eerst wordenwe gedropt in een barbuurt waar in elk cafe livemuziek door beginnende groepjes of zangeresjes wordt gebracht .Er was zelf ene die Michael Jackson nadeed . Oke dit is dus niet onze manier van uitgaan . Dus terug taxi naar the house of suzy wong . En ja daar is hetecht goed qua sfeer en muziek .Rond 3 h taxi naar huis en nog een stop aan Mcdonalds want ze hadden honger .

Zaterdag dus , wa uitslapen van het uitgaan en dan inpakken voor later de dag naar Pingyao te reizen . Wat kon ik nog bezoeken op deze halve dag : trommeltoren en klokkentoren . Die lagen dichtbij zodat ik redelijk vroeg terug in hostel was . Na babbelke met nog 1 resterende hostelganger , ging ik buiten wa basketten met lobbyboy . Na 10 ' kwam het jongetje van de shop ernaast met badmintonraketten af . Oke dan maar ffkes badmintonnen . Zeer leuk zo tussen de locals zitten .

Aan de receptie bestel ik men taxi voor treinstation en wa blijkt dat er juist een nederlands koppel ook heen moet, sterker nog ze reizen ook door naar Pingyao . Dus share a cab . En dan de slaaptrein op . In volgende verslag meer over de reis naar Pingyao en het stadje .

Bye

Reacties

Reacties

anneline

peter michel ik heb voor u iets geschreven en getekend; en al veel kado's gekocht voor ons? kusjes van anneline en noortje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!