MikegoesAsia.reismee.nl

Pingyao

Met pijn in het hart en nu na 2 andere hostels , neem ik afscheid van Beijing . Het hostel was echt wel een topper qua openheid van hetpersoneel . Hier in Pingyao werken er maar 3 mensen ( bijna constant ) dus hebben ze minder tijd voor een losse babbel .

Het kleine oude stadje , bijna Bokrijk qua grootte , is echt een leuke plaats om te rust te komen. Na een nachttrein , wat soms kan tegenvallen , heb je zelf ook wel een wasbeurt nodig .Ik had een taxi gedeeld met hollands koppelmaar die lagen in andere wagon .Het is nog wel netjes zo'n trein maar een drukte zelle , gelukkig was dat maar 12 uurkes . Dus smorgens aankomst in Pingyao

Vanaf dat ik opgefrist was een stevige wandeling met ipod op men oortjes rond de muur .Want hollands koppel wou rustig aandoen . Vanaf de muur mooi uitzicht op het stadje . Dan nog enkel tempels bezocht . Ons hostel lag vlakbij een Tempel in één van de grote straatjes . Ze worden autovrij gehouden . Van al dat stappen begon men maag te grommen en zocht ik een klein resto op waar het typisch pingyao beef bereid werd . Men keuze was Roasted beef with potatos . De ober vroeg of ik rijst moest hebben , bij pattaten ? ja ze zien dat als groente dus .Zeer erg gelijkend op stoofpotje dus . mmm Naar hostel in de lampionnekes versierde straatjes .

De volgende dag ging er relax aan toe , kleren laten wassen , volgende hostel boeken en de bus naar daar toe . Na de middag fiets gehuurd (1Y voor de rest van de dag) om naar 7km buiten de stad liggende tempel te bezoeken. Zo schitterend was het niet maar fietsen was wel leuk ook al pakte de remmen amper . Daarna nog door de stad crossend op zoek naar werkende ATM . Zeer leuk zo . 's avonds filmke in hostel meehgepikt en dan buiten gaan eten . Fried beef unoin & fried rice .Het eten is hier zo lekker hé en de diensters zo grappig en leuk .

Na nog drankje in hostel maar dutje gaan doen , dag erna 6 uur durende busrit naar Xian .

Bye