MikegoesAsia.reismee.nl

Xi'an , stad van terracotta leger

Na het kleine stadje Pingyao ging het nu met een 6 uurdurende busrit richting Xi'an . Vooral bekend van zijn terracotta leger , gevonden in het magische jaar 1974 . Je kunt zelfs op de foto met de boer die het toen vond . Heeft die mens geen veld meer te bewerken ?

Rond 17h kwam ik aan in men hostel dat meer weghad van een hotel qua omvang en aantal personeel dat er rondhing . Maar het was proper en weer werd het een 2p kamer ipv 1 . Des te meer plaats dus . Diezelfde dag nog een wandeling naar de beltower & drumtower terwijl de avondover de stad viel. Na beide bezocht te hebben , ging de zoektocht naar 2 resto's uit men gids ( uitgave 2007) die dus niet meer bestonden . Dan maar op zo'n avondmarktje 3 buns gegeten gevuld met weet ik wat . Dus dan maar proeven hé : 2 met vlees , die waren lekker en 1 vegetarische die snel tegenstak . Dus dan maar een sateke als afsluiter hé . Ohnee in de hostel was de Guinness de afsluiter . Op tijd bed in want morgen Terracotta-army tour vanuit het hostel . Maar het vertrek liep al 30' vertraging op . On the way naar eerst een fabriekje , meer een winkel om ons beeldjes aan te smeren en dan rond middag aan het terracotta - plein .Het was plezant want ik trok op met de 4 britse gasten van ons hostel . Het terracotta leger is echt wel indrukwekkend maar na 2 hallen was de fun eraf . Dus tijd voor een groepsetentje en dan terug richting slaapplaats . Wat opfrissen en dan avondje door stad kuieren . Dag erna wou ik verlengen van men verblijf maar dat ging niet dus tickets voor trein en hotel boeken en inpakken . De trein vertrekt pas om 20H ( later zal blijken dat pas 21H40 was wegens vertraging) dus nog tijd om stad te verkennen . De stadsmuur vlakbij op en een fiets huren . Lekker toerke bij zonnig weer rond de muur , alleen want de britten waren nog aan het uitrusten . Die gingen savonds de muur opfietsen . Dan nog Moskee in centrum bezocht waar je heen geraakt door de smalle straatjes met eten en fake-merkkledij . Om de dag af te sluiten aan de Grote wilde gans pagode . Spijtig da ik de lichtshow niet kon meemaken .

Dus dit was men korte verblijf in Xian dat een leuke grote propere stad is . Zeer mooi leer vestje gezien voor 50€ maar hoe ga ik da meesleuren in die warme landen die nog komen ?

Met wie zat ik op de trein richtigChengdu te wachten ? het hollands koppel . Je komt constant mensen tegen die je in vorige steden zag . Wel leuk zo . Ffkes getwijfed om shanghai te kiezen .

bye , ik ga eten nu

Reacties

Reacties

Scalle

Mike,
kheb me juist op je mailingslist gezet . Zo te lezen heb je al fijne dagen meegemaakt. Groeten vanuit de Gijmel en tot de volgende . nog veel fun ....
grz,
Scalle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!