MikegoesAsia.reismee.nl

Kunming

Na een lange rit van 19uur in een slaaptrein kwam ik aan in Kunming , daar stond al iemand te wachten van het hotel , niet op mij eigenlijk . Maar er toch gratis gebruik van gemaakt .

Het eerste dat er moest gebeuren : de nog natte was terug laten wassen . En dan kon ik de stad verkennen . En vooral naar Vietnamese consulaat gaan om men visum te regelen voordat het weekend is . Door het handig gebruik van de stadsbus ( met pinyin melding van de stopplaatsen) kon ik snel enkele belangrijke plekjes van deze stad ontdekken . Tja de bus kost je 1Y = 0,10 € . Zo bezocht ik reeds de eerste dag : de 2 pagodes , Yuantempel , en het grote Cuihuipark . In dit park spelen ze muziek , zingen en dansen de mensen , vooral oudere dus . Andere parken spelen ze kaarten en aziatische spellekes . Na men terugkeer in hostel kom ik Belgisch (mechels) jong koppel tegen . Na enkele aziatische biertjes vergroot de belgische kliek tot 7 . Dat is een recordopkomst . En het word al late avond dan .

Volgende vroeg uit de veren , na lawaaierige nacht (en da ligt niet aan de dorms) , richting bushalte om 2uur durende rit naar het stenen woud . Echt schitterende locatie , intressanter dan de Great Wall . Op de bus terug ontmoet ik een Tsjech wonend in Hawaii waarmee ik later een lunch in een klein plaatselijk resto'ke doe . De wegen scheiden want ik ga naar de bank en winkel , hij naar het grote park . Terug in hostel weer wa drinken en eten met belgisch koppel . Waar ik ze kan overtuigen om zelf ook stenen woud te doen . de nacht valt met lekker biertje en mooi uitzicht van hostelterras over een centrumpleintje .

De dag begint met een keuze uit 2 grote tempels . De keuze wordt de Gouden Tempel , die ze weeral op een berg geplaatst hebben . Waarom altijd die trappen doen ? Na dat vermoeiend uitstapje wa opfrissen met een biertje en dan richting consulaat voor vietnam visum . En ja hoor , behalve de ongeintresseerde man achter balie heb ik hem toch . Dit verdient een lekkere steak . Later de avond worden we gevraagd om halloween verkleedpartij aan de andere kant van het stad . tja die amerikaan gaat er volledig voor maar wij hebben allemaal morgenvroeg een busrit voor de boeg . En halloween is nog steeds geen echte feesthappening voor belgen . Dus wa plakken i n hostel dan maar .

Smorgens het vertrek naar Dali , wat in volgende verslag een goede keuze blijkt , vooral qua drank :-) later meer

Bye

groeten uit dali met een ..... biertje ( gok maar eens)

michel

geo

Ik wis niet dat ge zo goed bier kon drinken.
Ik zou daar ook mijne draai kunnrn vinden.

laurent

hoezo halloween geen belgische feest happening ?
heb gisteren met sabine nog tot een kot in de nacht onozel staan doen met ons halloweenkostuum aan.

Michel

Het locale bier haalt amper 3,6 %

zus

ja, je vergist u toch hoor, hier in schriek halloween happening in onze straat en de twee hebben ervan genoten!!!