MikegoesAsia.reismee.nl

Kunming

Na een lange rit van 19uur in een slaaptrein kwam ik aan in Kunming , daar stond al iemand te wachten van het hotel , niet op mij eigenlijk . Maar er toch gratis gebruik van gemaakt .

Het eerste dat er moest gebeuren : de nog natte was terug laten wassen . En dan kon ik de stad verkennen . En vooral naar Vietnamese consulaat gaan om men visum te regelen voordat het weekend is . Door het handig gebruik van de stadsbus ( met pinyin melding van de stopplaatsen) kon ik snel enkele belangrijke plekjes van deze stad ontdekken . Tja de bus kost je 1Y = 0,10 € . Zo bezocht ik reeds de eerste dag : de 2 pagodes , Yuantempel , en het grote Cuihuipark . In dit park spelen ze muziek , zingen en dansen de mensen , vooral oudere dus . Andere parken spelen ze kaarten en aziatische spellekes . Na men terugkeer in hostel kom ik Belgisch (mechels) jong koppel tegen . Na enkele aziatische biertjes vergroot de belgische kliek tot 7 . Dat is een recordopkomst . En het word al late avond dan .

Volgende vroeg uit de veren , na lawaaierige nacht (en da ligt niet aan de dorms) , richting bushalte om 2uur durende rit naar het stenen woud . Echt schitterende locatie , intressanter dan de Great Wall . Op de bus terug ontmoet ik een Tsjech wonend in Hawaii waarmee ik later een lunch in een klein plaatselijk resto'ke doe . De wegen scheiden want ik ga naar de bank en winkel , hij naar het grote park . Terug in hostel weer wa drinken en eten met belgisch koppel . Waar ik ze kan overtuigen om zelf ook stenen woud te doen . de nacht valt met lekker biertje en mooi uitzicht van hostelterras over een centrumpleintje .

De dag begint met een keuze uit 2 grote tempels . De keuze wordt de Gouden Tempel , die ze weeral op een berg geplaatst hebben . Waarom altijd die trappen doen ? Na dat vermoeiend uitstapje wa opfrissen met een biertje en dan richting consulaat voor vietnam visum . En ja hoor , behalve de ongeintresseerde man achter balie heb ik hem toch . Dit verdient een lekkere steak . Later de avond worden we gevraagd om halloween verkleedpartij aan de andere kant van het stad . tja die amerikaan gaat er volledig voor maar wij hebben allemaal morgenvroeg een busrit voor de boeg . En halloween is nog steeds geen echte feesthappening voor belgen . Dus wa plakken i n hostel dan maar .

Smorgens het vertrek naar Dali , wat in volgende verslag een goede keuze blijkt , vooral qua drank :-) later meer

Bye

groeten uit dali met een ..... biertje ( gok maar eens)

michel

Reacties

Reacties

geo

Ik wis niet dat ge zo goed bier kon drinken.
Ik zou daar ook mijne draai kunnrn vinden.

laurent

hoezo halloween geen belgische feest happening ?
heb gisteren met sabine nog tot een kot in de nacht onozel staan doen met ons halloweenkostuum aan.

Michel

Het locale bier haalt amper 3,6 %

zus

ja, je vergist u toch hoor, hier in schriek halloween happening in onze straat en de twee hebben ervan genoten!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!