MikegoesAsia.reismee.nl

Dali

De dag begint vroeg en zonder te veel lawaai voor men dormgenoten . In 4 uurtjes arriveer ik in nieuw dali , normaal kon ik er simpel bus 4 vinden , niet dus . Oke na tijdje gebackpacked zoeken , neem ik maar een taxi ( 5€ voor 15km) naar het oude Dali .

Dan het hostel gedoe , het is closed maar iets verder zie ik een cafe met Duvel-lichtreclame . Dan daar maar ffkes op adem komen en ineens vragen of ze een goei hosteleke weten , niet te ver van dit toekomstige stamcafe van me .Voor het eerst gutst het beste aziatische bier in men mond nl. : Beer Lao . Later blijkt de donkere Lao nog beter en straffer .

Na inchecken in het hostel waar weinig volk huist en vooral door jonge meiden wordt opengehouden , verken ik het charmante stadje . Iets groter dan ¨Pingyao maar ook charme vol . 's avonds staat één van de lekkerste gerechten op me te wachten in Indische resto ' Namasté' , heerlijke tikki masala mmmm . Daar ontmoet ik een duits koppel die na het eten mee naar Cafe de Jack met zijn belgische bieren trekt . Het wordt weer late uurtjes .

Met een lekker Lama ontbijt begint de eerste volledige dag Dali , behalve die butter-tea dan . Hoe kan je beter een buurt verkennen dan met de fiets . Dus wat rondgereden naar de 3 pagodes en het platteland . Geen fietsplan dus wa rondgereden door smalle steegjes , tussen velden enz . Zo lange warme dag verdient een voetmassage , 5€ voor voetbad en massage . Ze begint met de rug en neck krachtige te masseren voor 10' en dan elke voet 20' kneden . Heerlijk gevoel als je erna buitenkomt . Maar met hongerig gevoel opzoek naar Yak-steak . Vlak bij het hostel in een familieresto'ke vindt ik 2 lekkere lapjes Yak steak . Maar neem als voorproeverke homemade springrolls . De avond eindigt met laptop en donkere Leffe in men stamcafe . Daar typte ik men verhaal van Kunming .

Kunming is ook men volgende bestemming om de avond erna door te reizen naar Guilin . Smorgens regent het in Dali , dus tijd voor te vertrekken dan . Wat relaxen in The Hump hostel .

Gisteren dan nog wa shopping (koptelefoon , dvd en chinese cd )gedaan in Kunming voorda ik de nachttrein richting Guilin pak .En mezelf op chique resto'ke getrakteerd en de rekening kwam niet boven de 10€ .

In de trein deel ik men slaapkamer met nederlands koppel , zeer attente mensen . En met 2 tsingtao biertjes gaan we de nacht in .

Bye

michel

Reacties

Reacties

Inge en Michael uit de trein

Hoi! We zitten nu in Ping An en het is supertoeristisch doch wel erg schoon hier. Geen Belgisch cafe echter! Hopelijk treffen we het in Yangshuo! Groet!

anneline

ik vind het nu leuk dat het vakantie is mimi en mama leest steeds uw verhalen voor
noor is volledig pamperloos overdag flink he
ik heb mij nog niet verveeld dit verlof heb mogen knutselen
joepie binnen 7 weken ben je terug (denkt zij!!! denk dat ze zich vergist met sinterklaas zijn aankomst)
ps geschreven zoals zij het gedicteerd heeft he broer!!

Jacques

Michel, heb deze middag even, na het werk, ja sommigen onder ons doen dat nog, anderen avontureren er op los (en hebben die trouwens gelijk), bij uw pa geweest, ook kleine zus met nakomelingen ter plaatse; Direct werd er uitgelegd hoe ik het makkelijkste China (en Azië) kon ontdekken, volg onze Michel op het internet. Heb dit ook al doorgestoken naar Linda die in Kaboel zit
Mich ik ga je reisverhaal zeker volgen en hoe het daar cool hé (met veel bier blijkbaar)

anneline

dit is ingetypt door anneline: de allllerliefsteee dat ben jij; pzeter michel; wanneer zie jij sinterklaas en zwarte pi,et? weet jij hoeveel kadootjes hij brengt??
ik ben heel blij
groetjes daaaaaaaaaga

sabine

hoi michel
zie dat jacques de weg naar u ook al gevonden heeft, nu zovelen uw verhaal volgen is het voor u toch ook fijner
tot een volgend verhaal van u
groetjes uw zus

Scalle

hoi Mike, zo te lezen ben je eerder bezig aan een nieuwe mike huysentruyt goes east,alsook ne nieuwe biergids aant maken ??? In een hostel met jonge meisjes dan nog wel ;-))
allez amuseer je nog maar en drink maar ni teveel want ge weet maar nooit hé en ge moet nog ne hele tijd rondreizen ... grz vanuit het regenachtige Gijmel

laurent

ja ik heb nooit geweten dat die zo'n drankprobleem had : )

allee de groetjes van mij, sabine en maxime
en amuseert u nog

laurent

@ scalle
hoe, regent dat daar in de gijmel ??

zus

ja, in uw verhalen gaat het steeds over eten en drinken en meisjes
maar ja het belangrijkste is dat jij u amuseert ginder
groetjes

dominique

Dag Michel, zo te zien verveel je je niet op je reis.
We wensen je nog veel reisgenot toe en kijken al uit naar de volgende reisverslagen.
Groetjes van Dieter, Niels, Philippe en Dominique.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!