MikegoesAsia.reismee.nl

Guilin - Yangshou

Maar 2 stadjes bijeenvoegen omdat ze 1h busrit van elkaar liggen en ook omda ik al wa lui ben . Bij aankomst in hostel te Guilin , koos ik een 3pers dorm (3€/N) maar lag er 2 nachten alleen in . Ook de bijhorende badkamer zou zijn dienst bewijzen omdat ik al sinds de nachttrein buikkrampen had . Tja ik steek het op die 2 vleesbrochetten van die straatventer . Men 2 dagen Guilin werden beheerst door men krampen . Oke pillekes dan maar pakken .

De eerste dag heb ik daar één van die bergpieken beklommen . Ja het was via een tredens die veel te hoog waren , waardoor het afdalen nog moeilijker ging . Dat zou dan ook men laatste bergje worden voor Guilin . Je kon er nog 3-4 andere doen . Dan maar rondslenteren door 2 mooie parkjes met brugjes en pagodes . Zekers die avondfoto's zijn schitterend . De chinezen hebben de neiging in de meeste bergpieken iets te zien dat ik niet echt erin kan vinden maarja . Ik heb dan ook geen spleetoogjes . Ze spreken hier beter engels op de straat wat dan ook wil zeggen dat ze meer proberen te verhandelen , zelfs sex . (wa verboden is in china) Eerst vragen ze Massage ? Nee en dan vragen ze direct sex ? omda ze denken da je niet begreep da ze met massage ook al sex bedoelde . :-)

Volgende dag eerst voormiddag men maag wa kalmeren omdan met de bus naar reed flute cave te gaan . Het zou zo kitscherig zijn door het lichtspel en ik geef toe : het is kitsch . Je gaat na een tijd aan de stalagmieten voelen of ze wel echt zijn . En ofcourse geven ze er weer namen aan , ze zien er figuren inbv mushrooms with melon ,3 Birds eating enz Nog wa rondstruinen door het winkelgedeelte , vooral onder het grote plein zit het vol namaakkledij en prulleria . Terug in het hostel kom ik een oude bekende tegen nl Ben . We praten bij , drinken een biertje en gaan dan naar de waterfall hotel zien . Wat toch tegenviel qua show . Dus praten we verder . Men planning voor volgende dag is vastgelegd .

Men vertrekdag met een bamboo-raft naar Yangshou , duurt zo'n 3 uurtjes . Nog een ontbijtje gegeten met Ben . Men maag was al terug beter . Afscheid nemen en dan met andere hostelgasten de bamboo raft op . Zeer mooi landschap onderweg . Echte aanrader om te doen . Aangekomen in Yangshou heb ik met 2 andere van de raft een lunchke gedaan en dan ging ik opzoek naar een hostel . Laatste drie hostels telkens zelf zitten zoeken . Maar had al wel enkele favorieten in het hoofd . Na incheck effkes snel stadje verkennen . Niet zo groot maar veel toeristen van de boottrips . Wie kom ik tegen ? Inge & Michael met een biertje in hun hand . Ik kreeg er promp ook 1 in men hand geduwd . Samen verkennen we de stad , eten we savonds en testen roofterrace van men hostel omdaar afspraak te maken voor de fietstocht van de dag erna .

We hadden het idee van een4max 5 uurtjes te fietsen . Maar ze kenne hier geen fietsplannekes en als je een globaalplanneke vindt is ze niet op schaal . Waardoor je regelmatig moet gokken welke hobbelige weg je moet nemen . Onderweg nemen we andere zoekende fietser mee op pad .De locale mensen probereneen rafttochtje aan te smeren . Maar we vinden altijd wel een oplossing . De warmte begint ons parten te spelen. Na een tijdje komen we aan hostel giggling Tree waar we iets happen en drinken metons brits koppel . Hierna scheiden onze wegen . Mennederlandse vrienden rijden terug richting het stadje , ik rij verder mee met het brits koppel richting Moonhill peak . Waardoor het een fietstocht van 7,5h wordt . Met erin begrepen men laatste bergbeklimming in china , nl Moonhillpeak.

Na heerlijke douche in hostel , spreken we af om nog iets te drinken .Enkel onze nederlanders komen , de britten zullen strike liggen . Wat wel begrijpelijk is . Met grote honger verslind ikenkele springrolls ,panbaked dumplingsen waterfried dumplingsmet er bovenop een biertje.Zo neem ik dan weeral afscheid van leuke reisgenoten.Iets dat komende maanden nog veel ga voorvallen .In de late uurtjes geraak ik nog aan de klap met men roommate die dag erna een fietstoch wil doen , ik raad hem toch eenlocale gids aan .En dan slapen want dag erna nog uitvissen hoe ik in Nanning geraak .

Het is hier toch lekker warm (27-30°) en in Belgie ??

bye

volgende verhaal typ ik hopelijk vanuit Hanoi (en kan ik terug op facebook)

michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!