MikegoesAsia.reismee.nl

op weg naar Vietnam

Na een lange busrit eindelijk aangekomen in Nanning rond 17h30 en het begint donker te worden . Dus opzoek naar een hotel waar nog plaats is , laatste tijd boek ik amper nog op voorhand een hotel . Het was een zoektochtje , zekers zo volledig bepakt in die warme avond . Direct op weg gestuurd door de vriendelijke concierge naar busstation voor tickets naar vietnam . En dan een snelle hap want om 7h smorgens vertrekt de bus al . Later blijkt dat de 3 meiden waarmee ik een dorm deel ook naar vietnam gaan , de 2 finse zelfs naar hetzelfde hotel . Dus wa bijbabbelen en slapen dan maar .

Een goei volle bus vertrekt richting vietnam . Na de lunch is het nog 30' en dan begint de douane-gedoe . Zeer grappig hoe je met een golfkarretje van de één grenspost naar de andere wordt gebracht . Dit duurt een dikke 40' wanneer iedereen er doorkomt . Wat later maken we de drukte in Hanoi mee . En zo ook de hitte ( rond de 30°) . Het verkeer is zo hectisch met al die motorfietsen . Zeer goe oppassen met oversteken en ook met de opdringerige , altijd proberen om meer geld te krijgen , taxichauffeurs .

volgende blog meer over hanoi en Halong bay

michel