MikegoesAsia.reismee.nl

eerste deel over Hanoi

Na in gecheckt te zijn in Little Hanoi maar eens opzoek gaan naar ATM om wa extra dong te hebben . 26500 dong = 1 euro . Terug in hotel kan ik eindelijk nog eens op Facebook , waardoor ik kan afspreken met de 4 britten die ik leerde kennen in Xian . Dus eindigt men eerste avond met een zelfgebrouwen biertje voor 3000dong per glas . het wordt een lange nacht . Zelfs de politie kwam een kijkje nemen .

De eerste volledige dag begint met een relax ontbijtje en afspraak met de britten om onze trip naar Halong te bespreken en boeken . Na enkel een minder luxecruise te kunnen boeken , ga 1 brit niet meer mee . Dat maakt het goedkoper voor me , geen singlesuppl meer . En dan samen de stad verkennen , waterpuppet show zien en hapje eten . En een avondje drankje .

De trip richting Halong bay begint om 7h al , opgehaald door onze gids voor de 3 dagen . Zeer leuke jonge gast ( toch voor ons zal later blijken) .Een echt relaxe trip kan je dit nietnoemen wegens enkele gebeurtenissen op de boot en het strakke (soms uitlopende ) reisschema .

Een bezoek aan een Grot waar toevallig veel monniken rondhingen , dan wa kayakken of zwemmen ( wa ik niet kan ) . En dan dinner met zeer veel visgerechten die me echt wel smaken . Laatste tijd eet ik echt vanalles . Het is een mix qua medereizigers maar daardoor maken we extra fun . Zelfs op onze karaoke avond waar enkel wij 4'en eens iets zongen . Vooral Chris zong veel en heel goed zelfsaangepord door de ouderebotox vrouwen :-)

Weer vroeg uit de veren ( zal elke dag zo zijn ) om naar Cat Ba te varen . En daar begint de dag met een pittige avontuurlijke rotsbeklimming , toch voor de 4 jonge gasten ( ik in begrepen ). Met bezwete kop en vuile kleren komen we terug beneden , snel de bus in om in ons hotel te douchen . Dan volgt in snel tempo : lunch , achter op brommer naar haven en monkey island bezoeken . Daar bracht de zee me wa verfrissing . Terug naar hotel om te dineren , voor ons had de gids speciaal eten gaan halen . Ik durf het hier niet vermelden maar de meeste weten wel wat we wilden proeven . En het was een hele beproeving , vooral die 'simsauce' stonk geweldig en smaakte naar ..... bahh

Dus savonds maar eens doorspoelen met enkele biertjes in een leuke bar . En dan geraken we 2 man kwijt ergens en vinden we een locale bar . We betalen 10 000 dong en drinken home made bier a volonté , doen mee aan drinkspellekes bv Roxanne -song spelleke . We houden het op een redelijk uur want we worden om 7h aan ontbijt verwacht .

Laatste dag met de tour bevat weinig speciaals , gewoon wa rotsen die ze benoemen en dan richting de haven . Lunchen en terug naar Hanoi . We zijn bekaf maar gaan nog samen iets eten later da avond . Ondetussen leg ik 3 dagen Sapa vast en de britten trekken de volgende dagen richting zuid vietnam .

Deze avond vertrek ik richting Sapa met de nachttrein . dus weer enkele dagen geen internet

bye

michel

Reacties

Reacties

Tom&Tinne

Joe,... hier in België gaat alles z'n gewone gangetje. Ginder ook alles in orde zo te lezen/zien. Met het buikje van Tinne,Kara en Deborah is ook alles ok. En al ECHT lekker gegeten of is het maar zus en zo? Drank is er ni te kort zeker?

Tot de volgende!

Jacques

Zie maar da ge nie te hard verbrand met die 30° en meer op uwen bol, of da het bier niet te snel stijgt naar uwe bol, ik ben er zeker van da ge u goe amuseert op uw fantastish avontuur, kijk al uit naar uw volgend verhaal, hou u goe

Stijn (stekkie)

Hey Michel

Net al je verhaaltjes gelezen... Zo te zien wel een heel avontuur. Wel leuk dat je overal wat mensen leert kennen. Kijk al uit naar de volgende verhalen.

Het ga je goed en amuseer je!

groetjes

zus en anneline en noor

ik heb net uw reisverhaal voorgelezen aan de twee meisjes
hier alles ok, iedereen gaat nog steeds graag naar school
weet je eigenlijk gaat de tijd wel snel je bent al een maand weg! is precies nog maar net
af en toe moet ik anneline erop wijzen dat je nog niet direct terug komt want zij spreekt over u alsof je morgen al terug bent
groetjes en nog veel reis- en schrijfplezier

anneline

getypt door anneline
beste peter michel
serafien mocht vandaag met mij mee naar huis
dat was leuk
heb goed voor haar gezorgd

Michel

altijd leuk die reakties
Het was dus hond (poten , nier en lever ) , wat redelijk chewy is . Als je dat vertelt zelfs aan vietnamezen kijken ze u raar aan .
Ik ga slapen nu

Scalle

hoi Mike,
en maar blijven drinken lees ik ;-) Allez zo naar de foto's te zien heb je al veel moois kunnen zien Kzou zeggen hou het veilig en amuseer je maar tot volgende keer
Scalle

vader

Laurent,als ik zijn verhaal goed lees heeft Michel geen HOND besteld maar is het de gids die hun dat heeft voorgeschoteld.IK weet dat dit voor ons abnormaal is ,maar wat doen wij met de dieren die we kweken om op te eten.Vraag dat een aan gaia.

Jacques

Akkoord met George, als je naar daar gaat, ga je ervan uit dat er bepaalde gewoonte zijn die je hier niet hebt, maar dan dien je je daar aan te passen,( in afrika eet men op bepaalde plaatsen aap), weigeren om dit te eten is voor die mensen een belediging. Mich knap dat je daar voor open staat en dat je je aanpast aan de gewoontes van het land dat je bezoekt.
Trouwens ga hie maar eens naar een slachterij, daar zie je ook wel "folterpraktijken", ga je dan ook geen runds meer eten?

laurent

hij is naar ginder vertrokken met de zin om daar eens hond te gaan eten. Dit geeft hij zelf toe in de tekst.
Dat vind ik gewoon degoutant

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!