MikegoesAsia.reismee.nl

Wat ik nog in China zag :

1) pampersgebruik nihil is , de baby's lopen er met openkruisbroek rond . Als ze moeten ( hoe ze dat weten ?) houdt de mama ze boven een grasperkje of een vuilbak .

2) De tandartspraktijk is zoals een kapsalon bij ons . 4 tandartsstoelen naast één en daarachter wa stoelen voor de wachtenden . Dus je ligt er met mond open voor iedereen . Zelfs vanop straat kun je dat zien .

3) Ze drummen om op de bus te geraken , soms echt erg maar als er een oudere persoon opstap , geven ze direct hun plaats af .

4) Je vindt er een hele straat lang dezelfde winkels (bv telefoons , keukens enz) Hoe zit da met de concurrentie dan ? En staan dan nog met vele verkoopsters in zo'n kleine winkel . Zelfs in de carrefour staat er in elke gang 1 tot 2 winkelbediendes .

5) De jonge gasten meestal de handtas van hun liefke vasthouden . En sommige 1 tot meerdere lange vingernagels hebben , waarom weet ik nog steeds nie .

6) De meiden zijn veel met hun uiterlijk bezig , maar dragen toch nog veel sportschoenen .

7) iedereen speelt er op straat spellekes : kaarten , soort dammen tot drinkspellekes . Niet moeilijk zo'n drinkspelleke met dat luchtige bier . Maar toch zijn ze snel zat .

8) Ze pakken graag foto's , vooral de meiskes poseren dan in alle rare standen . Ze kruipen graag op standbeelden . En foto met een boom of struik/bloemen is ook hun ding . Ze hebben amper foto's zonder hunzelf erop . En dat peace-teken blijft een topper hé

Rare chinezen maar toch een bezoekje aan China waard . Ik kom nog eens terug