MikegoesAsia.reismee.nl

Laatste deel over Hanoi

Nog voor men trip naar Sapa , gaan we Ho chi minh masoleum bezoeken . Daar aangekomen , blijkt dat het enkel in de voormiddag open is , en we waren juist 30' te laat . Dan maar het museum bezoeken . Wat klein en raar museumke bv potlood dat ho chi minh gebruikte , sandalen dat hij eens aanhad :-) Zeer beperkte tentoonstelling dus . Oke dan op naar de neergestorte B52 area . Na een zoektocht komen we in de achterbuurt terecht , een klein meertje met een stuk van een vliegtuig , meer een beetje schroothoopje . We waren de enigste toeristen daar .

Na een ATM-accident die een kaart van Chris in slikt , nemen we taxi naar Hilton-prison . Wat nog deels overblijft maar toch nog intressant genoeg is . We drinken nog iets , een hapje en dan nemen we afscheid . Eerst nog snel een windjack gekocht en kleinere Deuter-rugzak .Terug naar hotel voor de nachttrein naar Sapa.

Een trein nemen in Vietnam is toch anders dan in China , maar daar ga ik nie echt over uitweiden. De tour is goed georganiseerd , bus opgehaald , ingedeeld in groep met een lokale gids , Linh . Het is echt grappig hoe klein ze zijn . Men groep bestaat uit 5 mensen : 1 Indische Brit , 1 gast van singapore en franse vader - dochter (vermoeden we toch) . Het uizicht wordt wa verbrod door de mist die later de dag iets meer optrekt . Zeer leuke gids leidt ons langs smalle , glibberige weggetjes . Echt opletten dat je niet uitschuift . Onderweg lekkere lunch . Iets na 15h komen aan in Homestay (bij een familie) waar we het eten zien bereidt worden . We gaan daar eten en slapen . Het wordt kouder en vochtiger maar dat kruipt niet in onze kleren omdat na het eten onze glaasjes constant wordt bijgevuld met zelfgemaakte rijstwijn . Met een vietnamese leuze kappen we achterover . En andere gids komt zelfs bij ons zitten ipv bij haar homestay iets verderop . Zeer leuke avond met die 2 meiden .

Na een goede nachtrust krijgen we pannekoeken met honing als ontbijt mmmm . En dan nog eens een trekking langs waterval en bamboe-bos naar een resto'ke . Maar deze tocht gaat ffkes tussen de rijstvelden waar ik ( en andere ook) al eens een uitschuiver maken . Tja onze kleren worden er niet properder op . Later worden we de bus opgezet richting hotel om te douchen en eten . En dan de nachttrein op naar Hanoi waar je om 5h smorgens op straat komt te staan .

Terug in hotel wa ontbijten , 3kg was bijeengezocht en wa opzoekwerk op internet gedaan . Erna weer shoppingtime : een scheermachineke van 5 euro en wa dingens . Me laten vervoeren in een fietstaxi door het franse gedeelte van Hanoi .

Om 16h hadden we afgesproken met onze sapa-groep om nog ene te drinken en mss samen te eten . Eén van hen gaat later de avond naar een 'snakedinershow' . Ik heb het dit keer geweigerd , vooral omda het 15$ koste . Ze snijden dan de slang voor je open , je kunt dan slangenbloed drinken (zelfs het hart in alcohol) en het vlees eten . Mss probeer ik het wel later eens .

Nu is het men laatste dag tot 18h , wa relaxen , me geschoren .Sebiet uitchecken en dan mss een bodymassage doen voor 1uurtje . Later de dag nachttrein naar Hué .

Bye

michel

Tom&Tinne

Ja Chelle,... waar zitte die foto's van die grieten nu?

zus

het eten daar word er niet beter op, eerst hond en mss ga je ook nog slang eten bah!!
eens in belgie zullen we u van die slechte eetgewoonten moeten afhelpen maar ja met een steak frietjes zo gefikst!!
groetjes

laurent

dat ge ginder hond wil eten is uw zaak maar gelieve dit niet met ons te delen. Ik zal anders eens een link plaatsen van een filmpje hoe ze in china die honden behandelen en afmaken zodat gij dat ginder als toerist eens hond kunt eten.
Sorry maar dit gaat mij te ver

zus

had hij al van in den beginne gezegd dat hij dat wel eens wilde proeven.Als je zo'n een reis onderneemt moet je ook open staan voor vanalles
groetjes

laurent

in korea is het bij wet al verboden van hond of kat te eten. In china denken ze nog altijd dat je een hond moet folteren voor je hem ophangt of levend vilt. Dan zou het vlees beter smaken.
bij mij is hij heel laag gevallen, hij had zich beter eerst eens geinformeerd over dit soort zaken voor hij vertrok. Dan had hij op voorhand kunnen zien hoe zijn eten daar "bereid" wordt

Tom&Tinne

Chelle, ge moet niks aantrekken van die reacties van die Laurent. Voor chinezen is het ook ni te begrijpen da wij paard eten! Ieder zijn ding