MikegoesAsia.reismee.nl

Hue en Hoi An

Na een slechte slaap in de nachttrein richting Hue kom ik aan in een regenachtige stad . Gelukkig had ik al een hotel en ophaaldienst ervoor geregeld via mail . Na een ontbijt en lekker douche ga ik toch de regen tegemoet om de oude stad (citadel gedeelte) te bezoeken . De oude stad is nog volop in renovatie en dat zal nog ffkes duren . Mss over paar jaar en mt beter weer zal dit een trekpleister worden . Dan maar een speciale lunch in een speciaal restoke , uitgebaat door dove mensen . Ik krijg er een eigengemakte flessenopener mee . In een fietstaxi laat ik me vervoeren naar een Pagode met een speciale betekenis (zie later de foto). Er zou volgens mijn verouderde gids een bar zijn met belgische bieren , nope dus . Het is een bloemenzaak geworden . Wat opdrogen in hotel en dan nog snel een hapje gaan eten , de shrimpspringrolls brengen men maag overhoop waardoor komende nachtrust werd verstoord .Nog wat uitslapen en om 14h ontvlucht ik deze regenachtige stad waar veel leuke uitstapjes te doen zijn maar niet als het regent .

In de sleeperbus kun je wa relaxen tijdens de 4h durende rit die door en langs bergen passeert . Het is donker , rgeneachtig en nog beetje lastige maag als ik in Hoi An aankom . Geen hotel vastgelegd maar bus stopt vlakbij een hotel en daar was een kamer vrij tegen goede prijs . Geen zin om mog te gaan zoeken achtereen pakt ik die maar . Wat eten en relaxen in hotel want buitewn regent het toch maar door .

Volgende dag de stad verkennen in de regen dus maar paraplu gekocht dat houdt je toch al droog . Af en toe een warme snack en drank doet dan deugd . Hoi An is bekend voor hun kleermakers en schoenmakers , alles naar uw design en maat . Ik beslis dan maar om 2 hemden op maat en 1 paar adidas schoenen te laten maken tegen de volgende dag . Na de middag blijft het droog en wandel ik rond met jong Nzeelands koppel . We struinen dor de straten en eten een hapje savonds . Later de avond nemen ze de bus naar Nha Trang , ik neem die deze avond . Die avond relax ik zat en bekijk men bankzaken eens .

De dag erna is het smorgens wat droger en neem ik de gratis fiets van hotel voor een tourtje en om men kleren op te halen . De rit gaat door het stadje en dan 4km naar het strand , dat er wat leeg uitzicht met dit bewolkt weer . Maar wat gebeurt er ? men fietspedaal komt los , dus snel naar plaatselijke monteur die er ffkes overdoet maar door vriendelijke gast word ik rondgeleid door stadje en eten geserveerd in resto van zijn broer . De herstelling is goed gedaan en ik kan terug richting hotel . WAt opfrissen voor de bus later de dag .

bye

miche

Reacties

Reacties

zus

laurent, michel had geen hond gevraagd heeft hij via webcam geantwoord, de gids ging hen eens iets lekkers voorschotelen, hij heeft ervan gegeten, het een specialiteit is van ginder
hier in belgie worden toch ook verschillende wanpraktijken aangekaart!of in frankrijk: denk aan foie gras eet jij dat soms niet??

mama

Ik lees uit je brieven dat het goed gaat.Je hebt al veel gezien en moet nog veel zien.Nog 4 maanden en je bent terug thuis.Ik zal blij zijn want ik mis je.Met mij gaat het nu beter:-)

laurent

hij schrijft letterlijk in zijn tekst, "de meesten wisten wat ik graag eens wou proeven."
en nee ik eet geen foie gras

zus

en mis jij de familie nog niet? blijkbaar niet want horen of zien u amper op de webcam!
hier komen de spannende dagen ( de sint en verjaardag noor) ons bijna tegemoet, zal snel voorbij zijn
en wat ben je van plan met kerst en nieuwejaar?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!