MikegoesAsia.reismee.nl

easyrider to Saigon

Wegens wa problemen en vooral weinig goede internetconnectie typ ik verder men verhalen .

Dus nu ging ik 5 dagen acherop de moto door de Highlands trekken . De eerste 2 uurtjes is wennen aan de men drivers rijstijl en de wegen hier . Je kunt niet meer dan 1h op een moto zitten , snelheden zijn tot 70km/h beperkt , dus komen er regelmatig foto-stopplaatsen , drinken en lunchen tussen de lange afstanden . Op papier leek het programma echt wel tof maar meeste is echt een vluchtige stop aan koffiestruik ofzo . Het meeste geniet je van de voorbijzoefende landschappen en de ontmoetingen met de vriendelijke mensen .

De eerste dag al enkele regenbuien op onze kop maar we gaan door want is een rit van 240km en hij wilt voor donker aan onze slaapplaats zijn . We rijden over de Fenix-pass die door Amerikanen stevig met napalm werd bestookt . Op sommige plekken groeien nog steeds geen bomen . Ook een bezoek aan een faimilie steenbakkerij waar vooral de vrouwen het meeste werk doen . We eindigen de dag in Buon Ma Thout in bungalow aan de rivier .Een lekkere maaltijd met een andere nederlandse easyrider .

De volgende dag gaan we met haar en haar easyrider de grote waterval bezoeken . Zeer prachtige plek . Maar eerst men nieuwe verslaving : noodlesoep , maar dan wel verse he . Na dit bezoeken we nog wa flauwe plantages en ook een dikke slang maar wegens warm weer wil ik dat niet rond men nek hangen . De rit eindigt in het mooie Lak Lake , waar ook onze homestay is gelegen . Veel valt daar niet te doen op 1 grote easyriders cafe na . Daar ontmoet ik andere travellers en ook een univ student die zijn engels wa wil uitproberen op ons .

Smorgens nog wa nababbelen en op de foto met de plaatselijke helden . Je kon er ook een olifantentrip doen maar alleen zag ik dat niet zitten, ik zal da wel in Thailand doen . Dan door het hooggebergte richting de frans-vietnamese stad Dalat . Nog enkele verplichte stops : big buddha en slikworms . En dan de leuke stad Dalat in om een pintje te drinken .

Volgende ochtend vertrekken we richting de kust maar eerst wil ik nog eens een pagode bezoeken , is al enkele dagen geleden . Later komen nog langs Chicken village waar een droevig verhaal aan vasthangt ( meiske moest haan zoeken om te kunnen trouwen) .We komen dichter bij Mui Ne , bekend om zijn rood en witte duinen . Ik stel m allang nks te veel meer voor van die toeristische dingens hier . In het vlakke warme landschap krijgen we een platte band , niet verwondelijk met hoe de wegen ( noem dan geen weg meer) erbij liggen . We komen daardoor een uur later aan de plek waar je kan 'dunesliden . Zeer leuke activiteit wel na een paar dagen motorit . En dan visserplaats bezoeken en het mooie strand al daarbij . Een een zeer plaatselijke viszaak . Eingelijk de hele tour zeer plaatselijke resto's gedaan , dus veel leren eten . En de avond beeindigt met een bier in een cafe met raar personeel .

Laatste dag is richting Saigon , wa relaxen en dan eigenlijk rechtdoor naar de grote stad . Niet echt bezoekjes op de rit . Dus wa saai rondtouren tot ginds . Savonds lekker biertje in de backpackers area .

bye

SamAl

Hey Michel,
Hoe is't daar ondertussen? We hebben het slechte nieuws gehoord. Sta je al wat verder nu? Hopelijk kan je nog genieten van je reis!
Tot gauw en jou je goed!
Groetjes
Samira & Alain

michel

met het leuke volk geniet je sneller
eergisteren met hotelpersoneel een avondje op stap geweest . Zeer goed dus !

anneline

dag mimi
alles goed ginder, hier bij ons is sint geweest
ik ben nu flink want moest van pieten boven in mijn bed slapen, doe dit nu al heel de week
flink hé

michel

zeer goed , is de sint bij mij geweest en iets achtergelaten voor u ?

bye

Samira

Hey Michel,
Leuke foto's! 't Ziet er echt wel de moeite waard uit!
Kunt ge't daar gewoon worden? Al veel dingen bijgeleerd, natuurlijk over de gewoonten en gebruiken ginds, maar voor uzelf?
Groetjes
Samira

sabine

neen nog steeds niets ontvangen
de sint zal nog wel komen bij u!!

Christophe

De gokchinees werd vandaag geleverd, waarvoor dank.