MikegoesAsia.reismee.nl

van Saigon tot Cambodja

De grote stad Saigon maakte buiten de backpackers area weinig indruk op me .Je hebt de 2 bekende musea en dan in de omgeving van de stad de cu chi tunnels . Die ik paar keer heb moeten uitstellen . En uiteindelijk niet gedaan heb , mss volgende keer dan . De jonge dames van het agentschap waren zo behulpzaam .
Vanuit Saigon boekte ik wel een tour richting Phnom Penh (cambodia).Deze tour zou je in 2 dagen via de mekong-delta in Cambodia brengen . Geen visum op voorhand nodig , zij regelen dat aan de grens.Maar na 3h busrit begonnen de zogezegde bezoekjes aan verschillende plaatselijke ambachten . Wat meer leek op 5' uitleg en 15' laten wachten in de winkel zoda je iets zou kopen . Van coconutcandy , viskwekerij tot honing .Zelfs de floating market was een sisser want we bezochten dat rond 15h . Geen kat dat er nog iets komt kopen.
Dus hebben we ons maar geamuseerd binnen de groep. Met Victor had ik een goede band , hij wist een goed hotel in Phnom Penh , wat in latere verhalen men tweede thuis zou worden . Goe gelachen tijdens deze reis . Het was van grote bus naar een boot , terug in een kleinere bus waar juist al het volk in kan maar dan moeten al die backpacks ernog in geraken .
Echt hilarisch , maar toch veel bewondering hoeda ze het toch altijd zo volgepakt krijgen . Want deel van groep doet 3dagen , die splitsen dan op en komen er andere die al 2 van de 3 dagen gedaan hebben ons vervoegen . En dan per boot over de Cambodiaanse grens .
Om met de bus in Phnom Penh aan te komen rond 14H . Gelukkig was er nog een bed vrij in de moderne dorm voor 6 personen .
Het personeel is hier zeer vriendelijk , kameraadschappelijk zelfs. Meer in men volgende verhaal .
Tipje van de sluier : Bij aankomst stel 1 gast zichzelf voor als Tony , Tony Montana .(bekend van Scarface movie)
Elke dag komt hij dan af met enkele quotes uit de film . En vooral de bekende quote :
I am Tony Montana , say hello to my little friend

Hilarische gast diene Tony Bony

bye

michel

sabine

je schrijft tegenwoordig zo weinig verhalen
geen zin meer? of tijd