MikegoesAsia.reismee.nl

Phnom Penh deel 1

De eerste dag in de grote stad en we (4 personen) huren de hele dag een tuktuk voor de verre verplaatsing naar ' The Killing Fields' . Daar is op zich niet veel te zien , maar door de video krijg je wel de gruwelijke feiten voor je neus geprojecteerd . Je wordt er stil van , waardoor ik er ook amper goesting had om er foto's te pakken . Zekers niet van al de schedels in het torengebouw .

Dan gaat de rit richting S21 prison in het centrum , hier lieten ze de meeste folteren tot ze valse getuigenissen opbiechten en later vermoord werden op ' the killing fields' . Paar dagen later zag ik op dvd een deel van de S21 cipiers getuigen over hun folterpraktijken . Onbegrijpelijk dat zoiets in de jaren 70 kon . Na deze laatste deprimerend bezoek , richting de russische markt . Weinig russen te zien , wel veel namaakgedoe . Ik vond er een dvdbox van Kim ki Duk voor 4$ , en getest ter plaatse voor de qualiteit . Een goedkope lunch ter plaatse en dan richting hotel om wa te relaxen . Wat babbelen met de diensters die Engels aan het leren zijn . Later op de avond bezoeken we de nachtmarkt met allerlei soorten vlees op een stokje , niet zo'n erge dingen als in China . Dan wachten in hotel om met deel van de staff uit te gaan . Eén van de diensters , Sofie , vraagt of ik morgen mee wil naar haar dorp . Een plattelandsbezoekje ? why not .

De avond valt en we gaan eerst een 'jug draft anchor beer ' drinken voordat we afspreken in the heart of darkness club . Eens daar binnen pompt de dansmuziek door de boxen , er hangen veel jonge meiden rond , vooral rond de single mannen . Oud of jong het intresseert hun niet . Vele zijn mss uit voor gratis drankje of betaalsex . Wij amuseren ons met de groep van het hotel tot een uur of 3 . Deze plek is een te grote temptation voor me . De rit op de brommer is hilarisch .

De dag erna om 7h breakfast omda Sofie me ga meepakken op brommer richting haar familie . De andere gasten gaan naar Shinoukville , strandstad . Tijdens de rit koopt ze vlees in voor onze lunch daar . Ook met de wegpolitie komen enkele keren in aanraking maar met beetje geld laten ze ons verder rijden . Het is een zeer leuke ontvangst , ook al praten ze amper Engels . Ze maken samen het eten klaar en ik mag ondertussen wa relaxen in de hangmat .

Later verken ik met haar het dorpje en bezoeken we enkele winkels . Meer eer soort show off met mij . Na de lunch met de broers en zussen vertrekken stillekesaan terug naar de stad . Waar we later een soort hotpot doen met varkensvlees als hoofdbestanddeel , vooral hoofd . Varkenslever , hart en hersenen waren de ingredienten , maar in smalle schijfjes gaat da nog .

Later de avond blijkt het hotel volgeboekt te zijn zoda ik dan beslis om naar Kep te trekken , stond toch al op programma . De avond breng ik nog door in gezelschap van de leuke meiden in de bar van het hotel .

tot volgende keer

michel

Reacties

Reacties

Sven

Getting friendly with the locals? :-) At last!
Misschien kan je mijn beste thai binnenkort gebruiken?

Sa wat die khrap (=hallo)
(meisje: sa wat die kha)
Sa baai die mai? (=alles goe?)
Sa baai die. (=ça va, alles ok)
Khoen soeay. (=jij bent mooi)
Khoen naa-rak maak (= jij bent heel lief)
phom chawp khoen (= I like u)
phom rak khoen (= I love u)
Khaup khoen khrap (= dank u)
(meisje: khaup khoen kha)

Vergeet nu wel ni effe uwe maat te vermelden bij haar zus as ge nog eens op familiebezoek gaat ;-)

sabine

let toch maar beetje op met de 'locals' je weet wat ik bedoel he

michel

alles verloopt vlotjes in Cambodja , ze zijn hier vriendelijker en opener dan in Vietnam . Mss kom ik hier wonen .
Sven ik zal een goei woordje voor je doen .
Maar best niet checken da het een hij of zij is ?

Nathalie en Heidi

Dag Michel!

Het jaar is bijna afgelopen en we wilden u alvast prettige feestdagen wensen! Laatste dag gewerkt vandaag en we hebben nog lekkere frietjes gegeten; we moesten buiten in de sneeuw wel efkes wachten; jaja: alles ziet hier wit! Bij u is het waarschijnlijk ander weer? Geniet er alleszins nog veel van en tot volgend jaar!

groetjes vanuit Grobbendonk.

Sven

Kheb toch duidelijk zus geschreven hé? En als het in Cambodja allemaal wa opener en duidelijker is dan in Thailand, dan is da voor mij even goe. Ma ik vermoed zo da gij een excuus zoekt om zelf alles grondig te checken :-p

Jacques

Zoals reeds door anderen vermeld het ziet hier wit, sonderdag van Heist naar Mechelen 1u28 normaal 23 min, en enkele accidentjes onderweg gezien
Hoe is het weer ginder, tshirt aan dus het zal niet koud zijn
Michel in ieder geval een prettig X-Mas en een vrolijk en gelukkig NJ gewenst van Linda (vanuit Kaboel), Gilles en mezelf
Take care

Scalle

Hey mike,
eerst en vooral een zalig kerstfeest en een gezond nieuwjaar toegewenst zonder al teveel problemen onderweg ! (Of is het ondertussen zoal stilaan de terugweg geworden ?) Ik hoop dat je nog steeds met volle tuigen kan genieten van de ongetwijfeld mooie plaatsen ( en meisjes ???)
Alvast de groeten van heel de familie,
tot schrijfs,
Scalle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!