MikegoesAsia.reismee.nl

Kep en Phnom Penh deel 2

Eerst wa info : men laatste honderd dagen zijn ingegaan dwz dat ik nog niet halfweg ben . En voordat ik het vergeet : hier sneeuwt het (nog) niet , lekker warm dus . De kerstgroeten aan iedereen en aan men collega's een goeie verlof gewenst . de nieuwjaarsgroeten doe ik later wel .

Dus nu richting Kep , iets kleiner badplaats dan het grote Kampot en toeristische Sihanoukville . Maar met een Belgische eigenaar en zijn belgische bieren heeft deze plek een grotere troef in handen dan de andere . Na dikke 5h op de bus , komen we aan in Kep . Ik regel alles via gsm , die nu een cambodiaanse prepaidkaart heeft . Zeer handig om hotels te bellen , vrienden enz . Ik laat 2 britten er ook met bellen en ze geven me 2$ als beloning , thanks bro .

Aangekomen in Botanica , word ik begroet door Stefaan , afkomstig van Geraadsbergen . We babbelen wat terwijl ik een frisse Hoegaarden drink . Dat doet deugd om een lekkere belgische pint te drinken . Wat gaat da worden als ik terug in Belgie ben ? Als avondmaal eet ik een AK47 ( broodje met vlees en friet ertussen ) . Ondertussen babbelen we over zijn nieuw plan . Hij verkoopt deze bungalows en wil een belgisch cafeke openen in Kampot . Zo'n hotelgedoe vergt veel tijd en oganisatie , elke dag van smorgens tot middernacht moet je paraat staan . Een cafe met kleine snacks is beter te handhaven als je wa vrije tijd wil . Papierwerk is vrij simpel hier . Ik krijg ook al zin om iets te beginnen in Cambodja .

Men planning voor de dag erna : geen bezoek aan Rabbit island ( er zijn geen konijnen ) , genoemd naar bepaalde vorm dat ze in een baai zien . Ze zien overal wel iets in die aziaten .Dus men keuze wordt dan een toerke fietsen om tussendoor aan het water in een hangmat t relaxen . Onderweg veel lachende , wuivende kinderen , zelfs de oudere mensen wuiven naar me . Het zal weer een gekke toerist zijn , denken ze . Eenmaal terug , wa relaxen in hangmat en een goei pint drinken . Later de avond valt elektriciteit weg , dus allemaal samen in het resto'ke wa bijeenzitten . Tegen de avond is de Hoegaarden op en zal ik overgaan tot het nuttigen van ne bruine Leffe . Tja niet echt men ding .Er is niks te doen in dit dorpje dus op tijd slapen na eerst een leuke facebook babbel met paar mensen van Belgie .

Laatste halve dag in Kep , terug op de fiets springen en richting Crab market voor een spaghetti . Men maag heeft soms problemen met 'seafood' en ik wil niet mottig op een bus zitten . Eenmaal terug aangekomen in Phnom Penh wacht men persoonlijke chauffeur op me . Wat blijkt dat Victor ook al terug in hotel zit , terug uit Sihanoukville . Leuke weerziens met paar vrienden . Later de avond een etentje met Sofie omda ze anders alleen moet eten . Moe van de bus reis maak ik er niet te zot avondje van , uitgaan zal voor morgen zijn . Als je lang op reisben ,maakt het al niet meer uit of je uitgaat op zaterdag of in de week .

Ondertussen afgesproken met een franse meid om de nieuwe dag deels met elkaar door te brengen in de stad . Zij bezoekt het musem en ik 'royal palace ' er vlakbij . Later komen we samen om een market te bezoeken . De andere Sofie komt ook naar de market en dan eten we met zijn drieen een goedkope maaltijd daar . Ondertss koop ik 2 leuke tshirts omda ik geen uitgaanskleren heb . Terug in het hotel ontmoet ik Chris en verken met hem Wat Pnom , enigste wa ik nog niet had gedaan in de stad . Ofcourse nog een cafeke om bij te praten . Chris is ook verzot op Indische eten dus de keuze voor avondmaal is snel gemaakt , mmm dat naan brood hé . Later de avond ga ik uit met Sofie en de andere van het hotel , weeral naar 'heart of darkness ' club . En dan zakken we af naar een meer lokale club om te ontspannen aan de vrouwen :-) Om 4h vind ik men bed terug , na 10' bellen om binne te geraken .

Laatste dag PP want morgen richting Siem Reap , de tempelstad . Al om 9h dwaal ik rond op de plaatselijke markt . Wat later wordt ik opgepikt door Sofie en gaan we naar de moderne winkelcentra . Ze laa me ook stukje met de moto rijden , echt niet simpel in zo'n stad rondrijden . Na wa relaxen in hotel besluit ik een massage te laten doen voor 6$ /h . Zeer deugddoend , enkel wa last van men kuiten . Dat heb ik tot nu toe bij elke massage gehad . Nog een etentje en lange babbel in de bar van het hotel . Morgen naar Siem Reap . Jeeee

bye

michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!