MikegoesAsia.reismee.nl

Siem Reap aka Angkor Tempels

Op tijd gewekt door de staff voor het ontbijt stap ik de bus op richting het befaamde tempelcomplex .Kostprijsje voor 3 dagen tempeltoegang zondervervoer : 40 $ . Nu had ik via telefoon weeral een gratis tuktuk geregeld voor men hotel . Easy so , want ze staan te dringen zodra de bus ergens stopt . Precies een vleesmarkt zo . Na een verkenningstoerke en een hapje in hotel , geraak ik aan de praat met een nederlandse meid en een australisch koppel . Mede door de jonge babbelbox Mr T spreken we af om de Temple bar te bezoeken . Een goede start voor morgen al . De Temple bar is mijn soort heiligdom , pooltafels met sexy meiden wat moet ik meer hebben . Enkel de cola rum was slapjes . Een volle kan en nog nietzat ervan . Gelukkig werd de prijs gedrukt door de gratis tshirt . Oef 7$ toch iets waard behalve veel cola .

De volgende dag wacht men tuktukdriver op me , met fris kopje spring ik in de tuktuk . Hij zal me de hele dag aan de tempels afzetten en me dan opwachten . Het begint met de bekende Angkor Wat (nog rustig daar) daaropvolgende de mooiste site Angkor Thom (vooral Bayon) eindigend bij de door bomen overwoekerde tempel Ta Phrom . Tussendoor nog een lunch en enkele kleinere tempels . Na 16h kan me terug opfrissen in het hotel . Maar de andere zijn nog niet terug dus trek ik de stad in . In de leuke pubstreet is altijd wa te beleven . Zoals een 20' durende fishmassage . De visjes knabbelen de dode huid van je voeten . Het kietelt wat en enkel de plekjes met muggebeten kunnen wa steekjes geven. Ondertussen geeft de jonge meid me een rugmassage . Ze babbelt over wat ze studeert en doet in het leven . Relaxeren !

Na de massage terug naar het hotel want we gaan met zijn allen een cambodiaan BBQ doen . Ik had dit leuke feit gehoord van andere backpackers onderweg . En jahoor het is fantastisch . Je betaalt 15$ en je krijgt slang , krokodil , kip , runds en squid in reepjes om te roosteren . De rijst en groenten zijn a volonte . Als extra nemen we nog kangoeroe vlees , op aanraden van het australisch koppel . Krokodil en kangoeroe zijn heerlijk , slang wa chewy . Later drinken we nog enkele biertjes in het hotel omda austries er vroeg uitmoeten .

De volgende dag doe ik de grote toer . De eerste tempel ligt 30km van het hotel dus en lange rit in zo'n trage tuktuk . Vandaaruit doen we nog enkele andere tempels om te eindigen aan Bakheng mountain voor de'sunset' . Maar er is zoveel volk op een onverlicht terrein dat ik er niet te langblijf hangen .Maar de hele dag levert me leuke plaatjes op . Aan elke tempel staan er kids om je vanalles te verkopen . Ergelijk ? nee ik babbel ermee , lachen en plagen . Maar koop niks behalve drinken van ze . Na late terugkomst in hotel is de vriend van de nederlandse meidaangekomen vanuit UK . Zeer leuke gast en we gaan met zijn drieen dineren .

Voor de laatste dag tempelbezoek heb ik men tuktukdriver afgewimpeld met de woorden : morgen ga ik met de fiets de tempels verkennen , ik ben sportief .en kanme orienteren .Ja hoortot de eerste3 tempels ging het goed , lekker relaxen na lunch in een hangmat bij leuk gezelschap .Maar dan klopte het planneke nietmeer en miste ik ergens een afslag .Daardoor reedik door het platteland en zag geen enkele tempel meer . Maar dit is een meevaller , zo genieten van de vriendelijke mensen . Verloren rijden ? nee zo groot is Siem Reap ook weer niet en je kunt je orienteren op 2 grote banen en de rivier . Rond 16h opgefrist in hotelen nog goesting in ne goeie crocburger en vismassage . dan maar doen hé . savons wa bijbabbelen met de andere .

Nu word ik teruggeroepen naar Phnom Penh en ik gehoorzaam dan maar . In de komende dagen hang ik wa rond in PP . Bezoek wa vrienden die ik via Sofie leer kennen , drink en eet ermee . Dan ontdek ik een Roque shop . Hier kun je op je ipod de laatste nieuwe films , audio of tvseries laten zetten . Een film kost je 2$ , heel tvseizoen 7$ . Zeer handig voor een busreiziger . Dus laat ik ze laatste seizoen simpsons en inglourious bastaders erop smijten . Zeer goeie kwaliteit eigenlijk . Dan nog eens een avondje uitgaan in meer relaxe bars . Nu moet ik nog wisselen van hotel wegens volgeboekt . Ze sturen me door naar een rustige plek . Maar uiteindelijk zit ik meer in men oude stek dan in men nieuw hotel . Ondertussen regel ik men volgende dagen , richting Battambang en zo de grens over naar Thailand . Later zal blijken da ik Battambang een beetje overschat heb qua grootte en toerisme .Meer daarover in volgende verslag .

Het afscheid van men hotelvrienden en overal Sofie is niet simpel . Damn ik mis ze allemaal daar .

Bye

michel

Reacties

Reacties

zus

alle morgen is het zover, we vieren kerstavond met de familie maar dit jaar zonder u! het beloofd een toffe avond te worden, het systeem van kado's kopen is afgeschaft, er wordt een spel gespeeld en daar zijn kado bonnen te winnen, inzet voor aan spel mee te doen is 25 pp en minimum win je 20 euro terug
binnenkort zal anneline haar nieuwjaaarsbrief eens hier op blog zetten ok?
zalig kerstfeest en amuseer u daar ook een beetje en mis ons niet te hard he

Tom, Tinne & ?

Prettige feestdagen en en zalig Thais-Nieuwjaar.( Of ergens anders. ) Dit jaar een overgang zonder de Chelle maar zullen er éne drinken op jou om 0h00. Zoals je al gehoord hebt was het hier vorige week één en al sneeuwellende.
Tot de volgende ...

michel

na deze middag massage en belgische bar
is het sebiet tijd om met maten hier de clubs af te gan
Happy Christmas here in Chiang Mai
bye

mis all my friends but have still fun

fikke

ja ja eten en drinken hé maatke dast leven ik ken da. ik krijg er serieuzen honger van azek u verhalen lees zelle. ;-)
ik hoop da ge u wa amuzeert en da ge al heel wa schoon herinneringen gememoriseerd het.

en ge het in u eigen iets ontdekt, eigelek zedde gij gene palm-drinker ma ne leffe drinker. ka goe. as ge trug za dan gaan we daar is ne feremen teug van neme zelle, na dak weet da ga da ook meugt. hahahahaha.:-)

allé, amuzement nog en schept ze ginder hé.

zus

we zijn kerstavond perfect doorgeraakt
het eten was lekker en feestje was tof, twas toch vier uus s nachts, dit jaar bij alain en samira gevierd

michel

ik geraak niet uitgerust hier
Feestjes , trekkingstochten , rafting en terug feestje .
Als ik een rustdag in plan , loopt het helemaal mis .
Dan doen we altijd wel iets leuks .

anneline

ik heb voor kerst st'rijkparels gekregen en ben er nu iets mee aan het maken ik vind het leuk
prettig nieuwjaar en nog héél véél leuke dingen in china (ja ze staat precies wat achter maar ik type wat zij dicteert)
ik heb op paard gezeten, een hoog paard
ik,heb heel veel kadootjes gekregen
volgende week zondag vieren we verjaardag noor

groetjes aan de chinezen van anneline vermeulen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!