MikegoesAsia.reismee.nl

Battambang en men eerste thaise stad

Men laatste Cambodiaanse stad is Battambang , de tweede grootste . Ik verwacht er dus veel van na Phnom en Siem . Zeer benieuwd dus . Zoals elke belangrijke stad ligt deze ook 6uur van de hoofdstad . Dat wordt weer de bus nemen maar ik heb een ipod vol met Simpsons afleveringen en moet ook wa slaap inhalen . Maar hier komt dus niks van in huis . De plaats naast me wordt ingenomen door een professor in rechten( vergat zijn naam al); Zeer handig voor enkele vragen over de cambodiaanse wetten . De zeer vlotte babbel doet de busreis snel voorbijgaan .Het is vrijdagmorgend en hij is op weg naar Battambang om weekendles te geven , tja ze kennen hier niet echt weekend . Elke cent dat ze kunnen bijverdienen is belangrijkste . Hij nodigt me uit om laat op de avond in Battambang te eten . Maar ik ben zo moe en weinig zin om zo laat te etenduswimpel ik hem vriendelijk af . Na opgehaald te zijn door de tuktuk van hostel , verken ik de 'grote stad ' . Wat eentegenvaller , dit is misschiens een grote stad maar dan voor de cambodianen zelf . Geen travelagency te bekennen , geen nachtleven en amper restaurants en hostels . Maar vlak naast men hostel is een zeer bekend plaatselijk restoke , zeer goedkoop en met men favoriete gerechten : amok en loc lac , mmm . Na nog een frisse pint richting kamer dan maar . Zelf uitzoeken hoe ik over de grens geraak en wat morgen kan doen in deze omgeving . Tja had al 2 nachten geboekt .

De volgende dag eens men planning doen via het hostel . Die australier zal wel iets kunnen regelen . en ja hoor het zal een share taxi worden naar de grensstad Poipet . Oke da is al in orde . Na wa rondstruinen word ik aangesproken door tuktuk driver voor een dagtripje naar Killing caves en de Benan tempelberg . Een kleinoud tempelcomplex op de berg , met schitterende trappen ernaar toe . En dan de Killing Caves , weeral van Pol Pot regime . Tragische verhalen uit die tijd zelle . Zoals altijd heb ik wa moeite met het gedrag van tuktukdrivers . Tja het zal nooi klikken met zo'n gasten . Een jonge gast speelt men gids ( voor 2$) en onderweg naar de Caves babbelen weover alles zowa . Er zijn ook nog enkele tempels boven op de berg en 2 kanonnen , een russische en amerikaanse . Mooi uitzicht over de vlaktes . Na een lekkere goedkope lunch (2$) terug richting stad , de tuktukdriver wil me nog bamboe trein laten doen , maar da is veel te saai als je daar alleen opzit , niet dus . Terug in de stad enkele tempels bezoeken en een restoke doen, beginnend met frisse pint . De bediening is hier precies nieuw want er wordt regelmatig verkeerd gebracht of gemaakt . echt leuk om te zien .

Wat nog opvalt : in de straten van de stad zijn trouwfeesten en begrafenissen voorzien van oorverdovend slecvht afgesteld muziek en gepraat . damn , die feesten duren tot 23H en die begrafenis begint om 7h . Dus weinig nachtrust zo .

De volgende ochtend in de share taxi ( gewone 4deurs auto) . We zitten met 3 vanachter , ik en een duits koppel . Vanvoor begint het met een vrouw en de chauffeur . Later komen er 2 kinderen bij en nog iets later een oude man . Die zitten allemaal vanvoor , echt grappig zicht .Onderweg geven ze de politie een centje om niet beboet te worden . De rit duurt 3 uurkes en dan worden we gedropt aan de grenspost . Met wa schrik over de scamverhalen aan de grens beginnen we aan de formaliteiten , een makkie en op halfuurtje staan we in Thailand . Die scams zijn vooral in de andere richting , naar cambodja . Opzoek naar een bus richting Ayuthaya , want blijkbaar gaan de meeste bussen richting Bangkok . Ayuthaya ligt 70km ten noorden van Bangkok maar begin te twijfelen of ik wel vervoer vind . Na wa zoeken toch een bus die me mss daar afzet . Onderweg nog eens gepolst , oef . Tja ander land andere manieren van reizen hé .

Dus onderweg naar Ayuthaya , later meer

bye

michel

Reacties

Reacties

Tessa

Hey Michel,

zo te lezen valt alles daar reuze mee!
Langs deze weg wens ik je alvast het allerbeste toe voor 2010!

Groetjes,
Tessa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!