MikegoesAsia.reismee.nl

Ayuthaya , oude tempelstad

Dus nog steeds onderweg naar Ayuthaya in een bus richting Bangkok . We stoppen ergens langs de autostrade en een vriendelijke japanner wijst me de weg naar de volgende bus . Een locale bus , met luide muziek , zwaailichten en mooi versierd vanbinnen , brengt ons naar de stad . De japaner Toshi vertelt over de stad , wat hij doet enz . Zeer vlotte babbel dus . We stappen uit en eten bij een italiaanse vriend van hem . Blijkbaar is het deze zondag de laatste dag van een jaarlijkse happening ter ere van de stad . Toshi vertelt da het echt de moeite is en regelt in een burootje de tickets voor ons . En dan zoek ik een slaapplaats in de hostelstraat . De guesthouses zijn zeer goedkoop (200B = 4€) , ik smijt men gerief in de kamer en ga samen met Toshi naar het festivalterrein dat zich aan de tempels bevindt . Behalve de grote show , zijn er kleine optredens , traditionele gerechten en snacks te bezichtigen . Hij laat me enkele snacks proeven , gedroogde inktvis op een stokje en enkele zoetigheden . Dan begint de show , met veel personen , licht en laser gedoe en enkele olifanten . Zeer leuke show over de geschiedenis die eindigt met vuurwerk . Schitterende show en virendelijke Toshi maken deze eerste avond een succes . Terug naar hotel dan maar . Als ik daar binnenkom , niemand te zien . Dus naar men kamer , waar geen deken op men bed ligt . Er is ook geen handdoek of wc papier . De Wc heeft ook al wa meegemaakt . Hier blijf ik maar 1 nacht , dat is duidelijk . Smorgens ga ik al vroeg de straat verkennen naar een ander guesthouse en ook ontbijt . Daar waar ik ontbijt hebben ze leuke houten kamerkes . En de prijs is maar 50B meer . Oke dit wordt men verblijf voor de komende nacht .

Het eerste dat hier opvalt : ze rijden hier op zijn engels ( andere richting) , wat gevaarlijk is bij oversteken . Tweede opvallende punt : de vrouwen heb je hier echt in alle maten en vormen . Zoveel dikkere en langere heb ik al enkele maanden niet gezien . Echt opvallend . En als laatste : als je toeristen ziet is het met kinderen , haja het is kerstvakantie . Compleet vergeten .

Oke de verkenningsdag kan beginnen , met een fiets , naar de tempels die ik gisterenbij avond zag . Deze tempels liggen verspreid binnen de oude stadsmuren , enkele buiten . Met het fietsje verken ik de belangrijkste tempels .Schitterende tempels die niet moeten onderdoen voor Angkor Wat . En alles op fiets of wandelafstand .Een luncheke binnensteken en ineens checken welke bus me richting Chiang Mai brengt . Enkel een nachtbus voor de volgende nacht . Dus nog een extra dag in deze kleine stad doorbrengen , wat kan ik doen ?

Savonds een biertje terwijl er een rockgroep in nabij gelegen cafeke speelt . Zeer leuke bediening hier in hotelcafe .

De volgende dag begint wat later en met lange ontbijtsessie met men laptop begin ik aarzelend in de hitte aan een wandeling langs de markten . Ik dacht ook het stadmuseum te bezoeken maar het was dicht . damn . Beetje in cafeke aan de rivier zitten en nadenken over men toekomstplannen . In de late namiddag wa foto's op pc bekijken , enkele verhalen schrijven en genieten van de zon . Enkele babbels met andere backpackers doen de tijd vliegen . De nachtbus vertrekt rond 20h , ik word eerst door tuktuk afgezet aan autostrade , hij wacht daar wel op de bus . Hopelijk een echte sleeperbus zoals in Vietnam .

Hier eindigt dit verhaal voor nu

bye

michel

Reacties

Reacties

Tom Tinne en ?

Zijn ook in Ayuthaya en Chiang Mai geweest.
Als je de kans krijgt moet je Khao Yai National Park doen. De jungle tocht en het bezoek aan de vleermuizengrot is echt wel indrukwekkend. Tegen zonsondergang zie je ze met miljoenen de jungle invliegen.

michel

@tinne
Ik had die fotos van die vleermuizen in je fotoalbum gezien maar dacht dat het meer ten westen van Bangkok was .
Komende weken naar Laos , mss optrekken met de britten als ik op tijd geraak .
En dan terug Thailand in , richting zuiden .

zus

en nieuwjaar goed verlopen? hier zeer rustig had namelijk de vroege op 1 januari
morgen verjaardagsfeestje van noor, nu pas gepland de maand december was al volzet met feestjes(sint kerst neiuwjaar) en werken
groetjes en tot volgend verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!