MikegoesAsia.reismee.nl

Laatste stad in 2009

Chiang Mai , het noorden van Thailand . Hier kwam ik aan op 23 december , ik wou liever hier kerst vieren dan in Bangkok en dat blijkt een zeer goede keuze te zijn . Behalve wanneer ik de nachtbus pakte . De slaapbus in Vietnam was zeer goed dus kan het hier niet slechter zijn . Slecht gedacht dus . De zetels kun nog niet verder plat dan in een gewone bus , airco te koud en dan stoppen ze maar 1 keer te goei ( meer dan 15') ? Dat stoppen hoeft niet voor me , wc op de bus maar vooral voor de chauffeur kan da deugd doen . Dus niet zo veilig en ze knallen nogal op de baan . Rond 4h denk ik schaart een bus de onze ,maar toch indrukwekkend genoeg om niet meer in slaap te geraken . >Ik was niet de enige zelle .De bovenruit is geheel gebarsten . Volgende keer de trein nemen .

We komen aan in Chiang Mai , mistig en koud ( 15 graden ofzo) , waarom kwam ik hier kerst vieren ? het is koud hier . In het hotel ontmoet ik JJ , een texaan . Met heb zal ik ongeveer 10 dagen in de stad rondhangen . Er zullen nog andere maten bijkomen en weggaan . Nog wa groggy van de busrit ( weinig tot geen slaap) ga ik hapje eten in Burgerking . Tja hier is veel westerse invloed .

Na de middag wil ik we iet doen , Genoeg activiteiten hier van trekking , olifantenpark tot avontuurlijke sporten . Het hotel regelt een tuktuk voor de namiddag want ik ga Tigerkingdom bezoeken en mss de andere attracties . Tigerkingdom is een park waar je op de foto met een tijger kunt . Van grote tot kleine welpjes . De prijs om 15' bij de grote te zitten is 320baht (6euro) . En ik doe dit alleen dus kan je nog fotograaf huren voor 300baht , waardoor de foto's op cd gezet worden . Zeer handig dus . Eerst een beetje ongerust om in een grote plek te zitten met 3 tijgers . Maar na 4fascinerende minuten geraak je gewend aan hen . De fotograaf of bewaker (trainer) zegt waar je best staan , doet en best niet doet . Wat dus zeer leuke foto's oplevert . Na dit bezoekje wil tuktukdriver me nog naar Apenshow of olifantenshow brengen . Pff apen in een kostuumke , nee dankje . Olifanten heb ik in Ayuthaya zien optreden . Handicrafts fabriekjes bezoeken ? nee dankje . Maar shooting club zie ik wel zitten , moet toch iets doen behalve tigerkingdom . Na 20' schieten met 45 (of was 9mm) was men namiddagje om . Drop me maar een tempel in het centrum . Daar vind ik een belgisch restoke met bieren . MM ballekes in tomatensaus , enkel de frieten vielen tegen .(mcdonaldsfrieten noem ik da) .Maar de witte hoegaarden spoelt dat wel weg .

De 24ste wordt een relax dagje want vanavond gaan we met 8 mensen op stap . Wat zonnen op het dak van het hotel en dan wandelingske door het stadje . Daar vind ik belgisch cafeke datlater een soort lichte gezelschapsbar is. overdag zitten er koppels , ouders en kids enz .Ik drink er een stella van het vat en babbel wa met één van de meiden die een belgische vriend zou hebben . Ze heeft veel vrienden denk ik :-) Leuk je betaalt 100baht voor haar drinkje maar mijn stella's kosten ieder 90 baht . Later de dag nog een massage die niet echt goed was . Veel massagesalons maar ik denk veel met slechte massages .

Kerstavond dan vieren aan rivier , riverside bar-resto . De leukste meid is de chinese (singapore wonend) Lisa . Zeer funny en soms wa te touchy .Eis wel een leuke kliktussen ons , ook al is ze juist getrouwd ( en alleen reizend ??) We beginnen met een cocktail waar teveel ijs in is , tegenvaller . Wat hapjes en dancans met bier . Terwijl speelt er een live band leuke covers , behalve da ze tekst niet zo juist zingen is het zeer goed . Na Blur , blackeyed peas en andere liedjes gaan we dansen en meezingen op Oasis . ' Don't look back 'is al enkele keren in men vakantie ten boven gekomen . Halong Bay karaoke , paar cafekes waar ze het speelde en nu hier live . Schitterend dus en zo ook de avond . Morgen staat er 2 daagse trekking op het programma , wie plant da op kerstdag ? IKKE

Meer activiteiten in volgende blog , ik moet gaan eten met JJ ( beide de laatste dag in chiang mai)

bye

michel

Reacties

Reacties

DOMINIQUE

Vooreerst een gelukkig nieuwjaar toegewenst vol grote avonturen, veel geluk en vooral een goede gezondheid. Michel als we je verhalen zo lezen zou het wel eens kunnen zijn dat je niet alleen terug komt naar Belgie! je hebt het daar zo te lezen goed naar je zin en dat is het voornaamste. Wees toch maar voorzichtig in al wat je onderneemt , we willen je hier nog heelhuids terugzien. Groetjes Dominique, Philippe, Dieter & Niels.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!