MikegoesAsia.reismee.nl

tussen kerst en nieuwjaar in Chiang Mai

Op kerstdag opstaan om 8h wie bedenkt dat ? Ik en 7 andere dus . Het begint met orchid park en ochtendmarkt . Die ochtendmarkt dient om bananen in te kopen voor de olifanten , precies dat die met 3 trossen toekomen . Voordat we de stad verlaten nog langs de tourist police om te checken wie er in het bos/jungle gaat trekken . Na lange rit en onze lunch beginnen we aan 3 uurdurende wandeling door jungle, kilimmend en dalend . De 2 nieuwzeelanders pakken hun tijd om insecten te fotograferen . De wandeling einidgt in het olifantenkamp waar we een frisse douche kunnen pakken en op adem komen . We mogenwat met de olifanten spelen voordat ze ons op hun rug pakken voor een fikse klim op een berg . Niet echt een aanrader , zekers als ze dan nog beginnen bamboo-bomen neer te trekken omdat ze wat aan de bladeren willen knabbelen .De vermoeiende dag wordt afgesloten met een lekker dinner en een kampvuurtje . Maar dan nog gaan de meeste er op tijd onder . Wat een koude nachtblijkt , wordt verwarmd door het mooie uitzicht in de morgend .
Vandaag mogen we de olifanten voederen en wassen in de vijver . Terwijl je ze staat te wassen , doen ze hun behoefte verder . Maar dat kan de pret niet drukken . :-) Ons dan maar terug douchen en klaarmaken voor de trekking naar de waterval . De wandeling duurt goei 30' om dan een frisse duik in het water te maken . Oke nu zijn we klaar voor de rafting . Maar de' organistie loopt hier wat stroef . Na een dik uur wachten mochten we eraan beginnen . Het was maar een gemakkelijke rafting met hoogstens 5 echte stroomversnellingen . Nog uitrustend op een zinkende bamboovloot komen we aan de truck die ons terug richting hotel brengt . Daar wacht Lisa ons al op . Ze wil vanavond ene gaan drinken met de groep .
Die avond brengen we door in de Rooftop bar , met triphop-rasta muziek terwijl je op een matje ligt te kijken naar de sterrenhemel . Zeer relax dus , onze groep wordt aangedikt door andere groep die we op trekking zagen . Ik zie het hotel pas terug tegen 3h30
De volgende 3 dagen is relaxen , uitgaan en wa shoppen . Sommige maten vertrekken en je leert er wa andere kennen . Een avondje kickboxen zien , staat ook op het programma .
Er is nog 1 ding gepland op men schema voor nieuwjaar : coocking class ! (dit woord doet me lachen) Ja ik ga thais eten leren maken . We worden opgehaald door een ladyboy die ons naar de markt brengt en later naar de kookschool . Je maakt in totaal 6 gerechten . Na elke 2 gerechten mag je je eigen creatie opeten . En ik werd niet ziek dus zeer goed . Mijn gerechten waren : Fried big noodles sweet soy sauce , hot & creamy soup , a spicy salad ( zonder salade ?),chicken sweet and sour en de strafste saus die je kon kiezen : jungle curry . Na de kookles zit je zo vol als een ei . Savonds ga ik nog eens uit met de texaan JJ . Het wordt een lange leuke avond .
Dan is het oudjaar : dat begint met namiddagsdrinkje met zuid afrikaans koppel om snel een hap te eten met JJ voordat we uitgaan . Om 22h30 zie je al vuurwerk en lichtballonen aan de hemel verschijnen .In de late uurtjessplitsen we op en hang ik wa alleen rond in de pubstreet , alle je bent er nooit alleen . Zeer leuke oudjaarsnacht dus .
De volgende dagen is planning maken voor Laos en wa relaxen . Vooral niet meer uitgaan :-)

De 2de januari vertrek ik met slowboat naar Laos

bye

michel

ps dringend tijd voor foto's hé

rachid el asbat

hi,
hoe gaat het daar,alles goed ik hoop dat alles in ordre,gelukkig nieuwjaar 2010 met veel pleziere..

***gelukkig nieuwjaar in japaanse:

?????, ??????????

***gelukkig nieuwjaar in arabisch:

?? ??? ????? ????

Tom&Tinne&?

Die foto's uit Ayuthaya komen ons bekend voor
btw het heeft hier weeral gesneeuwd

michel

hier heeft het eens geregend voor een halve dag , pfff
maar dag erna lekker in de zon tuben en feesten

het leven kan anders zijn

Jacques

Michel een Gelukkig 2010 en profiteer er nog goed van