MikegoesAsia.reismee.nl

Luang Prabang

Na vele reizigers over Laos te horen goedspreken , waren men verwachtingen hooggespannen . Het begint met het vervoer van men tweede thuis , Chiang Mai naar een grensstadje om te overnachten . Op de minibus zit ik naast 2 hollandse meiden . Zeer leuke meiden zelfs Simone en Rianne . Onderweg leuke babbels , tijdens eten in het hotelleren ze me een nederlands gezelschapspel . Zeer leuke avond dus .

Zoals elke grensovergang kent deze ook zijn problemen . Het hotel zou zogezegd onze visums er sneller doorkrijgen . Pff evenlang wachten als iemand die het on-arrival doet . En dan nog dik uur wachten om op de slowboat te kunnen . Vandaar de naam ?? Ze pakken die boot zo vol dat er al vele op de grond moeten zitten . Wat een drukte . Daar bovenop nog propeller verloren waardoor we in donker aankomen in een klein Laosdorpje . Gelukkig ontmoette we een thaise gast op de boot , Mick uit Bangkok . Zeer vlotte gast en beroepsfotograaf . Hij leert ook het spelleke worms (gezelschapspel) en zorgt voor ons hosteleke . Want beide talen hebben veel overeenkomsten . Ik deel zelfs de kamer met hem . Dan kost ons da ieder maar 100b (2euro) maar da zie je ook aan de kamer :-)

Dag erna op tijd naar de boot om een goede plek , een cirkel met 20 man in autostoelen . Zo leer je snel andere mensen kennen . We slapen , kaarten ,eten en babbelen tijdens deze 9uurdurende boottrip . Mooi uitizcht vooral tijdens valavond . Dan zien we de stad Luang Prabang . Daar heb ik al een hotel op voorhand , het felgeprezen spicyLaos . Maar bij aankomst daar al geen electriciteit voor paar uurtjes , dus de stad in . Vlak nadat ik men maaltijd binnen heb , valt daar de electriciteit uit . Gaat dit altijd zo zijn in Laos ?? amai dan De ambiance in hostel is toch minder dan verwacht , het is leuk maar cool .

Eerste dag Luang Prabang betekent tempels bezoeken en de rondhangende monniken . Ik kom Mick weer tegen en we spreken af om later de zonsondergang vanop de heilige berg te zien . Zeer mooi uitzicht van hier , Mick zal wel enkele mooie foto's doorsturen , hoop ik toch . Nog samen maaltijd nuttigen en dan splitsen we op .

Nog een dagje in LP dat begint met ontbijt en voetbal op tv . Oke fietsdagje naar een andere tempel op een heuvel . Daar ontmoet ik weeral Mick . Maar hij heeft de fietstoer andersom gedaan . Dus splitsen we weeral op . Ik rij langs de kleine zanderige weggetjes naar een resto'ke waar ik Luang Prabang beefstew probeer Iets te zoeterig voor me . Maar de frietjes zijn wel lekker . Onderweg zie ik nog een belgsich resto'ke dat vakantiesluiting heeft . Nog langs marktje wa inkopen en dan een lekker pad thai binnenspelen ( das eten hé) . Ik geraak verslaafd aan noodles , echte noodles niet die instant potjes .

Weeral een paar uurtjes geen electriciteit . Deze stad zit vol met Fransen , in heel Laos merk ik dat . Een leuke stad maar niet echt om te feesten daarvoor dient Viang Vieng .Het is hier ook allemaal duurder dan in Thailand . Tja het meeste wordt vandaar geimporteerd .

Het feesten zal voor in ViangVieng zijn !

byebye

michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!