MikegoesAsia.reismee.nl

Viang Vieng

Eerst nog een feitje : Indonesie is geschrapt van de planning . Ergens wel spijtig want ik zou eindelijk naar daar gaan (vliegen of boot) . Al bij al , het zal voor de volgende keer zijn . Je kunt dit tijdens een grote vakantie plannen . Een maandje Indonesie is beter dan nu snel 2 weken in en uit . Tja soms blijf je wa plakken in bepaalde steden of dorpjes .

Bij het kleine busstation in LP ontmoet ik Mick die in dezelfde minivan zit als ik . Das toeval want ik dacht dat hij vroegere minibus zou pakken . Oke dan hebben we weer meer leut . Nog maar 30' onderweg en het begint te regenen . Niet ideaal voor een bergrit waar al dikke mist hangt .Het is dus een gevaarlijke maar wondermooie rit . Aangekomen in Viang Vieng begint het nog harder te regenen . Wat gaan we hier doen ?

We vinden een leuke bungalow , ieder voor zich . Wel geen internet hier maar genoeg internetcafekes in centrum . We gaan samen uiteten in centrum . Elk resto'ke speelt de hele dag televisie-serie's van DVD vooral Friends en Family Guy . Je kunt in hurkzit of halfliggend eten en op enkele schermen tegelijk enkele afleveringen volgen . Zeer handig dus . We ontmoeten al direct de 2 nederlandse meiden . En drinken wa samen tijdens dvd film White Chicks . Mick gaat naar hotel en ik vergezel de 2 dames naar de Qbar . We bestel daar buckets met sterke drank , cocktails . Zoals cola rhum redbull , vodka redbull in een klein emmertje met veel ijs en 3 - 4 rietjes . Zeer grappig zicht . Maar we houden het bij 1 emmerke per persoon .

De volgende middag gaan we naar het tubben zien . We zullen geen tractorband huren maar gewoon de bars aan de oever te voet bezoeken . Bij aankomst in eerste bar ontmoeten we grote groep van de slowboat . We hangen wa rond in de eerste bar . Je ziet er al veel dronken mensen , sommige springen van hoge springsplank of aan een katrolslide in het water . Grappig maar ook gevaarlijk . Later in de stadje zul je wel vele tegenkomen met schrammen , verband en hinkend op zere voet of been . We doen nog enkele bars , eindigen in een mudvolleybal . Damn nu zijn we smerig . Iets later vinden de meiden 2 tubes . We drijven wa op de rivier maar gaan iets te ver . Onderweg verlies ik men flipflops . Damn . We gaan ergens aan wal met andere mensen die tever afgedreven zijn . Wandelen blootvoets over zandwegen en kiezelweg , pijnlijk tot we een tuktuk tegenkomen . Die brengt ons naar centrum . We splitsen op en frissen ons op om later bijeen te komen voor dinner . Na het douchen merk ik enkele schrammen en blauw plekken op men been en arm , zal van mudvolleybal zijn . Dus dit is tuben : drinken , drijven , modder en schrammen . Goesting in alcohol isweg voor deze avond .

Volgende dag vertrekt Mick en de 2 meiden naar Vientiane om vandaar direct naar Hanoi - Bangkok te vliegen . Ik blijf nog dagje plakken en huur een fiets om de grotten te verkennen want behalve het tuben is dit een zeer mooie omgeving met rotsen .De grotbezoeken verlopen nog ouderwets : een gids en 2 zaklampen voor 6 man . Het is meer klauteren , tasten in het donker maar dit maakt het best wel leuk en avontuurlijker . 1 nadeel na 3 caves heb je geen zin in nog wa klauterwerk bij dit warm weer . Dus nog wa rondbollen door die mooie landschap om te eindigen in een 'family guy 'restoke . Na 5 afleveringen en lekkere noodles zoek ik men bed op . Morgen naar Vientiane reizen .

bye

michel