MikegoesAsia.reismee.nl

Vientiane

Nu naar de hoofdstad Vientiane , met de grote franse invloed . Het minibusje haalt me op , oh das handig ons busje is maar halfgevuld , de andere propvol . Daardoor rijdt onze chauffeur lekker snel over de bergpassen . Bij aankomst bel ik hotel op zoda ze me kunnen ophalen maar het duurt wa lang omda ze nie goedbegrepen dat ik er al was . Dan cafe zoeken met internet want ik zit hier voor men Thaise visum . Geruchten gaan da je gratis visum kunt aanvragen van 30 of meer dagen . Bij gewone overgang krijg je maar 14dagen wat kort om naar het zuiden te geraken . En nu hebik ook wa meer tijd door Indonesie af te lijst te schrappen , spijtig maarja . Alles is hier duurder , zeker tegenover Viang Vieng en thailand . De noodles die ik in deze stad eet gaan van redelijk tot gewoon instant dat ze op je bord leggen . Daar krijg ik een degout van .

De dag van de visum . Na wa rondvragen in men hotel blijkt de ambassade verhuist te zijn maar niemand weet de exacte locatie en de tuktukdrivers vragen teveel geld . Dus eens langs de oude passeren en daar eens checken . Onderweg kom ik Joakim , een belg , tegen die ook op zoek is naar ambassade . Dus samen opzoek en we vinden het nog ook . Je pakt een nummer , vult je papieren in en wacht dan tot je beurt is om die papieren af te geven ( dat is alles wa je moet doen ) Dit duurt zo'n 2,5 uur , ergens wel belachelijk maarja . Ik vul 60 dagen in , double entry . je weet nooit of je terug door thailand moet . Dit is nu geheel gratis anders kost je dit minstens 45 € . Volgende dag mag je het gaan afhalen . Ik kom ook nog de brit Stu tegen , ik had gehoopt hem in de bar te viang vieng te zien . Hij werkte paar weken daar . Savonds met belg , te arrogante fransman en leuke gast uit singapore gaan we wat eten . Leuke avond maar ik ben redelijk vermoeid .

Dag 2 wat rommelen op pc en dan naar de grote Stupa , die ver van centrum ligt maar wel onderweg ambassade passeer . Ik geraak aan de praat met een Laos - australische die ook richting Stupa wandelt . Deze stupa is het nationaal symbool van Laos . Nog snel een noodlesoup en dan richting ambassade . Dit keer duurt het 35' om visum te krijgen . Nog de belg tegegekomen en dan trekken we terug de stad in met een zuid koreaanse mooie meid die in hetzelfde hotel logeert als joakim . Damn de gelukzak :-) Ik babbel vlot met haar maar besef dat Joakim die niet al te leuk vindt . Dus laat ik hen later de avond maar alleen doen . Nog snelle hap en da rusten voor morgenvroeg .

terug naar Thailand

Laos is wa meer relax maar ook duurder , wat spijtig is .