MikegoesAsia.reismee.nl

Chiang Khan / Loei

Er komt geen morgend afscheid dus pak ik de plaatstelijk rammelbus om 11H naar Chiang Khan , dat zeggen ze toch .De bus stopt in Pak Chow , 30km van Chiang Khan . Hier kan je overstappen op een sangthaew ( pickupbus) naar de kleinere stadjes . Oke die zal dan wel langs Chiang ( mekongriverdorpje) passeren voordat ze Loei aandoet . Na een uurtje zie ik al geen mekong rivier maar gebergtes . Dit is niet goed . Het wordt al wa donkerder en dan komen ze aan een splitsing voor Loei - Chaing Khan maar vanhieruit ligt Chiang ineens 50 km . Pff ik blijf zitten en zal wel een nachtje Loei ondergaan .

Loei is echt een stad voor de locals . Om men eten te bestellen heb ik hulp nodig van een andere thai daar . Toeristenburo 's nul komma nul . Achja dan maar relaxeren in hotel , wa internetten en bellen met vrienden . De volgende dag neem ik een bus die in Chiang Khan stopt . Uiteindelijk daar aangekomen had men thaise reisgezel in Laos wel gelijk : het is relax mooi plekje aan de rivier . Maar echt veel toeristen zie je er niet . Enkel doorreizende fietsers of wonende farangs . Na inchecken in leuk guesthouse met vriendelijke dame trek ik rond op zoek naar eten . Nu heb ik enkele gerechten in thais op papier geschreven zoda ik het kan uitoefenen . Het werkt wel . Nu kan ik meer bestellen dan Pad Thai :-)

Internet is hier niet te vinden op grote schaal . Dus wat meer contact met men GH-genoten . Een nederlands koppel dat 14 dagen met een uitgeschreven fietsparcour ( hotel , plekken om te zien enz ) door thailand trekt . Zeer gezellige mensen . Dan ook nog een franse travelnewbie in Thailand . Zijn engels heeft nog veel praktijk nodig daarom praat ik zo weinig mogelijk in frnas met hem . Als hij iets wil weten , kan hij het me vragen . We proberen een plaatselijke pub , wat al moeilijk te vinden is en degene we vinden is niks te doen . >Achja in vorige stad al genoeg gevierd .

Na wat rare emails en telefoonkes van locale vrienden ga ik sanderdaags proberen de burt met defiets te verkennen maar het is hier zo heuvelachtig en ook niks closeby om te bezoeken . Dan maar foto's sorteren op balkon van guesthouse . De Fransman Lucas gaat richting Nong khai en daardoor stuur ik hem door naar cafeke van Pattey . Wat later hoor ik dat hij het bezocht heeft . Goedzo

Volgende dag pak ik bus richting Loei om daar direct naar Phisnaulok te rijden . Ik heb er grote verwachtingen van . Maar meer daarover in volgende verhaal .

Dus dit was een relax plekje met mooie straatjes en de mekongrivier . Vooral bekend bij Thai-mensen .

bye

ps de map vindt juiste chiang khan niet dus is het Loei

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!