MikegoesAsia.reismee.nl

Phitsanoulok

De stad met de tweede beroemdste buddha van thailand , laten we eens zien of dat zo fantastisch is . Dat waren men gedachten voordat ik het op men lijst zette .

Aankomst in Phitsanoulok (phitslok) begint weer met tuktuk gezever om me naar één van men hotels te voeren . Tot dat een vriendelijke oude dame me erop wijst dat ginds in een verdoken hoekje stadsbussen staan die je voor 15 baht naar centrum brengen . Dank je

Dit blijkt dus weeral geen toeristenstad te zijn . Maar hun engels of hun bereidheid om je te bedienen is groter dan in Loei . Waaraan zie je dat het geen toeristenstad is : geen girly bars . Enkel gewone bars waar ze toeristen compleet negeren . Dat ben ik dus niet gewoon .Dan maar avondmarkt checken en slapen .

De volgende dag de grote buddha bezoeken maar dat blijkt ook al snel een tegenvaller . Niet enkel rondom de tempel maar ook binnen de tempelmuren staan allerlei marktkraampjes . Hebben ze dan geen respect voor hun tempels . Je kunt geeneens een deftige foto van de tempel maken met al die kraampjes errond . Ergelijk . Eigenlijk verveel ik me al snel in deze stad en mis Nongkhai en Chiang Mai al weer . Enigste goede hieraan is da je thais kunt bijschaven omda je da nodig hebt .

Durende mijn reis door thailand besef ik dat ze zeer religieus zijn , te ergelijk zelfs . Veel van hen doen jobs die niet echt over eerlijkheid getuigen . Scams , hookers enz . Maar toch gaan ze regelmatig bidden en hopen op goed geluk enz . Zeer raar voor me . En daarbovenop is dat hele kopen van bloemen , kransen een soort betalen voor niks . De kransen worden binnen de 5 minuten terug doorverkocht in dezelde tempel . Kaarsen worden na 2 ' al gedoofd . Toeristen betalen mss 30 baht om tempel te zien , locals spenderen er minstens 100 baht per bezoek aan al de schalen en offer gedoe . Ik snap dat niet maarja

Oke op naar Sukhothai of toch Chiang Mai ????

Het regent bij vertrek uit Phitsanoulok .

bye

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!