MikegoesAsia.reismee.nl

Sukhothai

De regen verdrijft me naar de volgende stad Sukhothai . Hierbij moet je keuze maken tussen oude of nieuwe stad . De nieuwe ligt 12 km van de oude waar het tempelpark is . Men keuze wordt de oude stad samen met de peruaan Miquel . Hij oogt wat raar maar ik vertrouw hem wel . Na een goei hostel te vinden , frissen we ons op om het centrale tempelpark te bezoeken .

Bij het binnekomen van het park word je overdonderd door WAt Mahatat (royal tempel) , zo groot en indrukwekkend . De andere overblijfsels van de tempels zijn minder groot en indrukwekkend maar nog steed een streling voor het oog . Dit allemaal met een bakkende zon :-) Hiervan bekomen we met een pintje en biljarttafel . In de oude stad , 1 grote straat , is geen gewoon cafe te bekennen . De biljarttafel is in een resto'ke . Dus weeral geen nachtje uitgaan . Wat mis ik Chiang mai 's nachtleven .

De tweede dag is fietsen naar de tempels rondom het centrale park . Die liggen zo wa verspreid rond het park . Je hebt wel echt een fiets nodig . Je hebt zelfs kleine tempeloverblijfsels op heuvels . Zeer mooie fietstocht met Miquel als bliksemafleider . Onderweg in klein winkelke bied de baas ons een shot rijstwijn . Damn later voel je da je aan het uitdrogen bent . Tijd voor een lunchpauze . Laat in de namiddag wil je al geen tempel meer zien , je bent verzadigd van tempelbezichtigen . Dus we stoppen bij een weekendmarktje . Daar geraakt Miquel beetje gepikeerd omdat hij veel kans meer moest betalen voor een snack dan de locals . Hij vloekt en begint te zeveren over democratie bestaat hier niet . Hij gaat nog veel vloeken in azie :-) Na 40 ' is hij gekalmeerd . We brengen fietsen terug en drinken een pintje aan stadsvijver . De avond valt ....boing

Sukhothai heeft groot park met oude tempels maar na 2 dagen ben je het wel beu gezien . pas later zal je beseffen hoe mooi het allemaal wel is . Maar gebrek aan afwisseling ,nachtleven enz doet ons verder trekken naar .....

De volgende dag reist hij samen met mij naar volgende stad .