MikegoesAsia.reismee.nl

Bangkok the city of angels ?

Na enkele keren Bangkok te mijden , moet je er toch ooit eens heen gaan . Met een travelbuddy spreek ik halvelings af . Maar dit loopt al ferm mis door langer verblijf in Chiang Mai dan verwacht . Ik word afgezet aan CMai busstation en stap op een VIP bus naar Bangkok en deze was echt VIP . Je krijgt cst drinken en snacks , gratis maaltijd in wegresto'ke . Vooral veel beenruimte :-)

Aankomst in het grote Bangkok probeer ik binnen te geraken in een aangeraden hotel door vriend daar , maar het is volzet en zij is richting Chiang Mai vertrokken . Dus ander hotel zoeken in dezelfde buurt , wat echt geen toeristenbuurt is . (Saphan Kwai) Eenmaal ingeburgerd in het skytrain en bussysteem vind ik Bangkok nog steeds niet een leuke stad . Alles ligt ver uiteen en trein en bus rijden tot middernacht maar . Maar ik verken de plaatselijke bars en resto'kes in men wijk .

Wachtend op die vriendin begin al vast aan het bezoeken van toeristische plaatsen hier want zij heeft da allemaal al gedaan . Op de lijst staat : enkele grote tempels , golden mount , chinese wijk en ronddwalen door shoppincentra . Men eerst bezoek aan Khao San road is zo tegengevallen , hier zie je niks anders dan toeristen ( backpackers) en verkopers van overprijsde stuff . Dit is niet men straat , zekers niet overdag . Wat ook nog op lijst stond maar ik iets te duur ticket vond , was het Grand Palace . Dus niet bezocht .

De laatste week krijg ik men persoonlijke gids maar die neemt zelden de bus in Bangkok , wat zeer simpel en goedkoop is . Wel enkel handig tijdens de rustigere traffic-uren . Samen doen we ook het nachtleven in Bangkok , van gogo bar , patong wijk tot gezellige live-band cafekes . Door het veranderen van hotel kan ik wat meer gebruik maken van wifi en beetje website updaten .

Bedenken waar ik heen ga komende weken , Lopburi , Kanchanaburi en zo naar het zuiden . In totaal heb ik 11 dagen in Bangkok vertroefd , eerste dagen vooral bekomen van het feesten in >Chiang Mai. Laatste dagen vooral uitgaan in Bangkok . Achja ik Lopburi kan je wel op adem komen .

Bye

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!