MikegoesAsia.reismee.nl

Kanchanaburi

De busrit van Lopburi naar Kanchanburi is een grote warboel . Je moet omrijden en dan nog eens overstappen om in Kanchanaburi te geraken . Een veel te lange rit voor een korte afstand en daarbovenop veel te warm in die lokale bus . We komen aan in centrum Kanchanaburi wat nog 2km van de backpackersarea ligt . In een grote tuktuk met 2 koppels is het zoeken naar hotels , wa niet simpel is als er nog andere gegadigen zijn en je na 18h in een stadje aankomt . Uiteindelijk nobg iets moois voor dure prijs gevonden maar later blijkt da je hier niet veel goedkopers vindt . Deze stad en vooral dit gedeelte is dure stek . Zo beroemd voor zijn 'brug' . Wat eten en uitrusten sluit deze vermoeiende dag af . Dat reizen kruipt in de kleren .

Na lang uitslapen is het tijd om de toeristische plekken te bezoeken . En ja bridge over river kwai is hier het hoogtpunt ( en gratis ook) . Je kunt erover wandelen maar je mag geen hoogtevrees hebben . Of je kunt er met een treintje overrijden . Men tochtje langs het water is relaxerend maar oh zo heet . Dan maar relaxen in cafeke . Bij valavond ga ik naar de avondmarkt en vind daar een BBQbuffet voor 100baht . Lekker veel eten en ze hebben zelfs frietjes erbij mmmm ( niet zo lekker als de echte ) . Ik leer een amerikaan megt zijn filipijnse vriendin kennen . Samen gaan we de plaatselijke disco/liveband een bezoekje brengen . Leuk maar ik mis een echte disco met dansvloer .

Nog steeds men fiets ( 24h huurtijd) in bezit dus kan ik eens verder van de stad fietsen , richting tempels en ook nog eens een monkeyshow meepikken . Hier leren ze de apen om kokosnoten uit de boom te halen . Maar ook wa truukjes , tja ze moeten toch iets meer showen om mensen te lokken . Later bezoek ik ook nog oorlogskerkhof waar 4000 nederlanders liggen vandaar de tekst i nederlands . Deze lange dag sluit ik af met een biertje en voetbal in een bar.

Er is nog zoveel meer te zien rondom Kanchanaburi maar allemaal op verre afstand en dus best met tourste doen . Maar tours intresseren me niet meer . De volgende dag een nachtje overnachten in Nakon Phatom . Hier kan men het gemakkelijkst naar het zuiden reizen met de trein . Nakon is bekend omwille van de grootste Stupa chedi in Zuid oost azie . En ja deze is indrukwekkend groot . Maar ook weeral deels in onderhoud . Dit overkomt me hier regelmatig dat mooie stupa's in stelling staan . Meer is er hier niet te zien . Maar zekers een dagtripje waard als je eens in Bangkok bent . De floating market heb ik niet gedaan daarvoor moet je vroeg opstaan en da kan ik niet .

Op naar het zuiden ( waar ik eerlijk gezegd niet zal geraken )

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!