MikegoesAsia.reismee.nl

Hua Hin , oud koninkelijke badplaats

Nu neem ik eens de trein in Thailand . Een derde klasse trein die me 33baht kost voor 2,5 h op softbank te zitten tussen de lokale bevolking :-) Dan hetgeen ik zoal begin te haten : aankomst in nieuwe stad en de vervelende tuktuk drivers . Via telefonisch vastleggen van hotel en zelf al beetje uitgedokterd te hebben hoever het hotel van treinstation ligt , beginnen de tuktukers me oneloofelijk belachelijke dure prijzen aan te bieden . Afbieden helpt niet , ze worden aggresiever en verwijten me dat ik de stad niet ken . Tja 150baht voor max 2 km das belachelijk duur . Nietwaar ??

Je ziet aan de prijzen dat dit een iets meer een stad voor oude rijke mannen is . Hilton hotels , mcdonalds , dure resto's enz . Zelfs thaifood is hier al 70 B voor simpel gerecht . Zo ook men hotel dat al iets uit centrum ligt .Het strand is maar een smalle strook maar wel lekker wam water . Na een frisse duik in de zee blijkt dat het nachtleven hier wel meer te bieden heeft en alles ligt zo gezellig bijeen . Ofcourse sluit hier de disco al om 3h . Tja wat mis ik het belgisch uitgaansleven .

De volgende dag krijg ik email dat een vriendin me later komt opzoeken tijdenshaardoortocht naar het zuiden . Oke dat maakt het gezelliger voor mij als ik wil uitgaan . Vooral relaxer , zo vind ik een gewone bar waar de vriendelijke dames gewoon gezelschapspellekes doen . Men dagelijkse plek dus .

Om de trip wat goedkoper te maken trekken we 2 dagen naar een 26km verder liggende badplaats Cha 'am . Hier zijn de hotels en eten goedkoper . Strand en Ikke , geen goede combinatie en ik besluit om niet verder naar het zuiden te trekken .Komende trips zullen vooral vrienden in andere steden bezoeken worden . Beetje uitgereisd denk ik . Vooral dat toeristisch gedoe .

Over die al eerder bezochte plaatsen zal ik hier niks typen , is vooral rusten en afscheid nemen van vrienden . De toppers die nog komen : Kuala Lumpur and Hong Kong

Ja Singapore is veel kans geschrapt , zal next time zijn als ik indonesie aandoe .

byee

michel

Reacties

Reacties

Tom,Tinne en Jef

Joe de Chelle. Zou persoonlijk voor die laatste weken toch nog vanalles willen zien, denk ik. Profiteren man ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!