MikegoesAsia.reismee.nl

Kuala Lumpur

Na een dikke 10 dagen in Cambodja , vooral Phnom Penh en 3 dagen relaxen in badstad Sihanoukville werd het tijd om toch eens een grootstad te bezoeken . Van de 3 grootsteden die ik nog wou bezoeken is er 1 geschrapt : Singapore . Nochtans wilde 2 vrienden die ik leerde kennen me door hun stad loodsen . Andere keer maar

Dus afscheid nemen van zeer goede vrienden in Cambodja , zelfs nog bellen met andere uit Thailand . Men eerste vlucht met Airasia , wat toch nog een pak beter is dan Ryanair verliep vlekkeloos . Zelden zo goede landingen meegemaakt . >Enkel hun vluchten lopen niet op het juiste uur . Aangekomen in Kuala Lumpur maakt een vriendelijke gast me wegwijs in vervoer naar de stad . Toch dik een uur op de bus voorda je in centraal gedeelte beland . Men hotel ligt in Chinatown , 1 metrostatie verder en dan nog dichtbij . Rond 22h check ik in , verfris me en wil snel een goeie hap eten . Maar de resto's in chinatown zitten overvol en zijn nie zo goedkoop . Dus een Mc Donalds stop ( wat toch goedkoper is dan in Belgie) .

Volgende dag uitslapen en dan metro naar de Petronas twins . DAmn die zijn echt wel zeer indrukwekkend . Sinds lang voel ik terug de reiskriebels opkomen . Het besef dat ik deze magnifieke bouwwerken kanbewonderen , ongeloofelijk . Maar qua andere grote moderne gebouwen is Kuala Lumpur een minpuntje . Je hebt er wel de Indische , islamistische en chineze wijken met hun religieuze gebouwen en eettentjes . MM dat indisch eten blijft me zo aanspreken . Het blijft hier wel rond de 32 graden schommelen . Echt te waar om lang rond te wandelen . De avondwandeling is rondom de chineze wijk met zijn night market , vol fake stuff .

Dag 2 is het oude gedeelte opzoeken , met de indisch invloeden . Maar ook de grote islamitische gebouwen en dit op een vrijdagmiddag . Perfecte keuze dus . Wat uitrusten in een parkje en op tijd terug om men avondwandeling naar de Petronas twins te doen . Ik zal eens proberen goede ( lukt zelden met deze camera) avond-nachtfoto's te maken . Behalve pal aan de torens had ik enkel metrostations verder nog een zeer mooie plek voor nachtfoto' maar door hevige regen viel dat in het water . Dus lekker indisch eten en rondstruinen om men laatste locale geld erdoor te blazen . Niet leuk :-)

De volgende dag is een dagje rondvliegen , om 13H vlucht dus niet veel te doen dan . Hier Kom ik Hongkong . Hopelijk meer moderne gebouwen dan Kuala Lumpur

terwijl ik dit typ kom ik echt wel dichtbij het einde en juist nu voel ik terug de drang op rond te trekken . Maarja andere keer dan maar of komt die andere keer er nooit meer

bye

Michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!